Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Peavey vs. Laney vs. Bugera


Anbefalte innlegg

Da har jeg faktisk fått testet Peavey 6505+112 og Laney Ironheart 212....+ en Blackstar 40 (ja, har vært på tur til storbyen:). Helte mot Laney tidligere, og synes det er en cool amp...hissig sak, men samtidig så var lyden litt "pregløs"/flat(?). Likte sånn sett Peavey 6505 bedre. Mindre hissig gain, men etter min mening bedre lyd....enklere å jobbe med.

Blackstar 40 var faktisk fristende, mer "britisk" gain da, og det er vel egentlig ikke hva jeg er ute etter akkurat nå.

Har vel egentlig konkludert med at Peavey 6505 er mer i min gate....men på spørsmål om det er en spesielt egnet stueamp så må jeg svare "njaaaææææh..." ;)

Var rimelig sikker på at jeg hadde skrevet noe her, men det viser seg at jeg ikke hadde det... Uansett, så sitter jeg med en IronHeart sjøl, 120w + 212 cab faktisk, og jeg er strålende fornøyd! Jeg skjønner absolutt hva du mener med at lyden er litt flat på denne, men på denne ampen, er en god kombinert bruk av Dynamics, Tone og Watts veldig viktig for å få en god lyd... Er litt vanskelig i starten, men etter en stunds bruk, har du trolig den lyden du er ute etter! (Jeg skal ikke påstå at du får det, men de aller fleste som har prøvd min, har etter hvert fått en lyd de likte godt i den). Nå skal det jo sies at det helt og holdent er ditt valg, og det kan godt hende at det er en annen amp som passer deg bedre, men den var i alle fall midt i blinken for min del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blackstar 40 var faktisk fristende, mer "britisk" gain da, og det er vel egentlig ikke hva jeg er ute etter akkurat nå

Håper du fikk med deg at denne ampen har en såkalt ISF knott som gjør at du kan endre karakteren på vrengen mellom britisk og amerikansk og alt midt i mellom disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du fikk med deg at denne ampen har en såkalt ISF knott som gjør at du kan endre karakteren på vrengen mellom britisk og amerikansk og alt midt i mellom disse.

Veldig godt poeng. Den ISF-knappen er fin. Om trådstarter ikke fikk sjekket hvordan den fungerer, så ville jeg testet en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pokker...det visste jeg ikke! :) Hadde egentlig bestemt meg for å plukke opp en Peavey i dag. Spørs på om jeg heller bør stikke på Rebel å teste Blackstar igjen. Likte den egentlig bra....støyet adskillig mindre enn Peavey også, noe som sikkert skyldes ugangsrørene? Uansett, takk for tipset gutter! :D

Endret av ErikKlæptn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun en Blackstar HT-1R, men jeg også liker ISF-kontrollen på ca 6 (eller kl 1, siden det ikke er noen skala), altså litt over mot britisk side. Men spiller ikke slik bestandig, og noen ganger er det kl 9 som gjelder, altså solid inne på US siden.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel folkens....da er det NAD her i gården!:) Stakk opp på Rebel Music i Trondheim i dag og testa Blackstar ht-40 på nytt, og fant i grunn ut at denne ampen fikser det meste....ISF kontrollen er jo gull! Var litt seint på dagen da jeg var innom sist, så jeg tok vel egentlig ikke god nok tid til å teste den. Justerte en del på ampen og fant ut at denne har veldig klar, fin lyd og gain nok + at den er veldig allsidig. Får helt rå lyd på Jackson gitaren. Til og med dama synes ampen har bra lyd sammenlignet med den gamle!:)

Rart dette. Hadde sett for meg en helt annen amp i denne runden. Masse gode tips fra folk på forumet har gjort at jeg har endt opp med noe som jeg tror jeg blir veldig happy med! Må takke @Tell og @sarge for tipset om ISF kontrollen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jackson og Blackstar HT-40 er knallkombo :P (jeg kjører absolutt ikke det samme selv)

Men godt du er fornøyd, og du kommer til å bli mer fornøyd med tiden, for den amp'en har et hav av godtoner som bare ligger og venter på at du skal finne dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte nettopp inn en Blackstar HT-1R, for å ha en liten øvingsamp. Finfin liten sak, som er i stand til å få ut noen herlige toner. Gleder meg til å få den med til Norge og prøve den med OD'en.

Vil nok tenkte HT-40'en passer godt og at du vil ha stor glede av den!

Endret av embedded
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.