Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strat-anatomi


AutoMats

Anbefalte innlegg

Hei folkens, jeg lurer på om det eksisterer en side eller noe som viser statocasterens anatomi, altså noe som viser hva som dukker opp hvis man skrur opp her og der (f.eks. den skinnenede lille platen bak rett under halsen), og hvordan den er bygget opp og slikt...

Er for feig til å dissekrere min egen nemlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken strat har du du da?

Hvis det er en Fender er det som regel 4 skruer som holder fast halsen.. denne må du ikke skru opp!

lokket oppe på hodet har en unbraco skrue til stramming av trusrod. det er en skrue som går gjennom halsen får å motvirke strengetrykket

Under plekterbrettet finner du bryteren til mikrofonene og ledningene + volum og tonepot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke farlig å skru fra hverandre gitaren, det kan bare bli litt jobbigt å få den justert skikkelig etterpå. Så lenge du husker/holder orden på hvilke ledninger som går hvor hen (gjerne med lapper på ledningene når du lodder dem av kontaktene), evt tar bilder av alle steg i prosessen med digitalkamera, gjør du ikke noe galt i å demontere en Eagle stratkopi. Artig er det også! :-)

Hvis du sliter med elektronikken kan du se standard oppkobling for stratmodeller på http://www.guitarnuts.com/wiring/stockstrat.php

Lykke til! Det er gøy å demontere elgitarer...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten er min gitar sånn at når jeg slår an noen stenger, kan jeg virbere lyden ved å bende halsen bakover... Betyr det at den er dårlig festet, eller er dette vanlig?

Og enda en ting - Jeg tenker på å ta av plekterbrettet for å lakkere det om, så hvordan skal jeg få av de tre skruknottene? Med makt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.