Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kanskje prøve noen effekter snart?


lakris

Anbefalte innlegg

Har en gammal PE vibe unit hvor kortet ble laget av Bob Sweet. Den er kanskje det siste jeg hadde solgt. Som hendrix fanatiker går jeg aldri ut døren uten wah, octafuzz, fuzz og vibe. Litt delay på er gøy ozz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Multieffekter er jo kjent for å ha endel kjipe ting, men det føler jeg går på hvor flink du er til å skru. Jeg har enn shabby Zoom G2 jeg kjøpte for 350kr med 1Spot adapter! Den hørtes direkte bæsj ut i butikken, men så fort jeg fikk skrudd litt hjemme ble det bra. Kanskje du bør starte med noe lignende, og finne ut hva du trenger? Det er kjekt med muligheter hvis du ikke vet hva du vil ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fetere og fyldigere lyd ved soloer er det jeg føler jeg er ute etter. Men jeg har ennå ikke forstått hva slags pedal som gir meg dette på en best mulig måte. Vi snakker soloer med full vreng fra forsterker.

Jeg har variabel solo-boost i ampen så volumøkning får jeg som jeg vil. Jeg er også en aktiv bruker av volumpoten på gitarene. Multieffekt er nok ikke særlig aktuelt, de inneholder altfor mye jeg aldri kommer til å bruke. Jeg har verken tid eller tålmodighet til å sette meg inn i alle mulighetene til slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg en delaypedal med mulighet for modulasjon på delay-signalet.

F. eks TC Electronic Nova Repeater. På den kan du legge på enten chorus eller vibrato på delaysignalet, eller la være!

Dessuten har den et hav av forskjellige delay-typer,rytmisk delay, tap tempo, og 'strumming' tempo, anbefales virkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

the-dreamscape-lightbox-thumb.jpgHar bestemt meg for å prøve en slik; tc electronics Dreamscape(chorus,flanger,vibrato)

Så får jeg i tillegg låne en flashback delay av en kompis for å se om det også har noe for seg.

Takker for alle tips og forslag!

Endret av lakris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.