Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny drakt på eksisterende innspillinger.


Audun

Anbefalte innlegg

Det er dessverre alt for sjelden jeg får inspirasjon og tid til å lage nye ting, men jeg synes ofte det er kos og interessant å pusse og flikke litt på de innspillingene jeg allerede er "ferdig" med. :)

Final Dance har fått en liten makeover med litt jobbing på trommelyd, gitarlyd, basslyd og miks generelt:

http://soundcloud.com/auduneggen/final-dance-remix-110312/s-mH7gX

Relaxed (Build Up) har fått lagt på orgel på "del 2", samt pusset litt trommelyd og basslyd, samt generell miks:

http://soundcloud.com/auduneggen/relaxed-build-up-110312/s-HwHjb

Si gjerne hva dere synes om lyd og miks. Har ikke fått hørt gjennom dette ordentlig på så mange lydkilder ennå, så det kan være jeg er helt på bærtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tilbakemeldinger begge to. @davidsen: hva har du hørt lyden gjennom? Hos meg virker det som om bassen egentlig er på grensa i nedre frekvenser, så det hadde vært interessant å vite.

Å få en innspilling til å høres bra ut gjennom alle tenkelige lydkilder er neiggu ikke lett, men det går an å prøve! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt gjennom ja :) Spesielt på relaxed var bassen puslete. Jeg har Bose Companion 3 PC-høyttalere, så her kan jeg spille med ganske høyt trøkk før det spraker. Bare for å være sikker på at det ikke var noe galt med innstillingene på suben min, så spilte jeg av Happiest days of our lives med Pink Floyd, og der satt bassen som en kule (skulle jo bare mangle).

Og når jeg sa spinkel, så mente jeg ikke nødvendigvis at den mangla noe i bunn, mente det heller mer at bassen er for lite fremtredende. Med å bruke Happiest days of our lives som referanse, så dirrer subben når jeg spiller den, det skjer ikke med Relaxed. :)

edit : Bare så det er sagt, så er jeg overhodet ingen autoritet på dette området, jeg bare prøver å formidle det jeg hører. :)

Endret av davidsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betvilte ikke at du hadde hørt gjennom, davidsen. ;) Men du svarer jo på spørsmålet om hva du har hørt det gjennom. Forskjellige høytaler- konfigurasjoner spiller jo veldig forskjellig, og det er spesielt vanskelig i bassområdet. Det avhenger veldig av hvor evt. delefiltre deler, hvilke frekvenser som evt. utheves osv. Det er vel bla.a. her en profesjonell mastring kan hjelpe på f.eks. Skal prøve å forske litt mer på akkurat den der når jeg får tid. Takk igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette låter jo helt knall. Hørte bare første sporet. Er det ekte trommer? I hvert fall heeelt konge trommelyd som passer sjangeren perfekt!

Takk for det. Ikke ekte trommer, nei. EZ Drummer på den første. Addictive Drums på den andre.

En annen ting: Komprimerer Soundcloud mer enn de har gjort før ved opplasting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Final Dance:

Jeg har kost meg med den forrige miksen, og for å være helt ærlig, er den totalt sett mye bedre. Nå har ikke jeg verdens beste lytt, eller verdens beste ører, eller peiling. men slik jeg ser det, har det her skjedd en del ting.

- Det er "hull" i lydbildet i midten. Senter er tomt, det er for mye "stereo".

- Jeg har bare en en ynkel sub som runder av ved bare 17 Hz, men her sliter bassen. For meg virker det som om den sloss om plassen med noe annet. Det er ikke kompressorpumping, men noe annet som spiser av energien til bassgitaren. Etter det jeg ha skjønne, er det ikke basstromma, heller.

- Vokalen er ikke på langt nær så "i trynet" som før. La gå at du nok er en bedre gitarist enn vokalist, men vokalen blir her hengende med for lavt volum i lydbildet, uten kontakt med resten. Du synger og spiller såpass bra at hva som er "best" ikke teller, slik jeg ser det. Vokalen er for svak, og det er noe rart med hele midtregistret.

Det er nesten så jeg får lyst til å sjekke om jeg har fasefeil på oppsettet mitt.

Musikkmessig sett hører jeg godt at du har jobbet med miksen og opptaket. Fetere koring osv. Nå føler jeg at jeg har vært veldig negativ, og samtidig ærlig, og så regner jeg med at du tåler det, i og med at du er så dyktig som du er. Men slik jeg hører dette, så har du ikke vært helt heldig her.

På en måte så låter dette mindre "demo" enn forrige versjon, men det er også en miks som er mer feil.

Det hadde vært morsomt om du hadde gjort disse sporene tilgjengelige for de av oss som har mikset før, og som kanskje innbiller oss at vi kan forbedre. Vil du det, så stiller jeg FTP med rå båndbredde til disposisjon til de som melder seg. Opp til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding, Castor. Det som krangler med bassen kan fort være basstromma. Ellers er panorering av spor ikke rørt fra forrige miks, men jeg opplever litt av det samme. Må nok sette meg ned med det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aner jeg ikke.. Jeg mener det blir ganske lik kvalitet på soundcloud, men hva vet vel jeg.. Hvilke effekter har du lagt på trommene dine? Det høres jo helt hinsides ut!

Det er ikke lagt på noen effekter annet enn klang og gate på skarpen, men jeg har skrudd en del EQ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å lage en miks som låter flott på "alt" er noe jeg på langt nær makter, i hverfall.. Men nå har ting ramlet godt på plass, synes jeg. På mitt ringe anlegg låter dette fortsatt litt for mye "stereo, altså det er litt for lite lyd samlet i midten, men mye av det jeg survet over i forrige post er borte. Bassen pumper ikke, og den merkelige "faseeffekten" er borte. En stor forbedring! Nå er vi nede på "synsing-nivå", og da er det da ikke noe å bry seg om.

Jeg har lyttet med de billige monitorene mine, og også med mine beskjedne Sennheiser HD 595, og noen få syllabler er spisse. som for eksempel fra 2.58 og litt utover Det gjelder både en og annen s, og noen t-er. Må jo finne noe å pirke på.. :) Jeg hadde dette problemet selv en gang i tiden, og fikk fikset det med en d-esser. Husker ikke hva jeg brukte.

Dette er en kjempelåt, Audun! skulle ønske jeg kunne lage noe slikt. Veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.