Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

La oss bygge en April pedal!


  

12 stemmer

  1. 1. Hvilken går vi for?

    • The Screamer
      1
    • The HardOne
      1
    • The Lineal
      1
    • The Compressor Dyna
      1
    • The Compressor Ross
      8


Anbefalte innlegg

Fikk for en uke tilbake oppleve gleden av å bygge og bruke en hjemmelaget pedal fra musikding.de

De fleste på forumet vet nok om nettsiden allerede, men selv om du ikke gjør det er det bare å slenge seg på..

Ble noe inspirert av trådene der fler bygde Muff pedaler sammen i samme tråd, og har også fått med meg "på tide med vinterens tubescreamer løft"

Synes sånn som det er stilige idèr, og har lyst til å dra i gang en i April.

Er veldig usikker på hva min neste pedal blir, så vi stemmer om det. Lager en avstemning-sak med i tråden der vi kan stemme på div pedaler. Så går vi selvfølgelig for vinneren..

Til litt inspirasjon for de (inkludert meg) som er nye/ikke har prøvd dette før, vil jeg nevne at jeg bygde meg en Fuzz Factory uten å kunne noe om kretskort eller skjemaer som dette. Så det er bare å slenge seg med. Hvis alt går som det skal sitter jo flere folk å jobber på samme pedal, så hvis man støter på problemer er det mulig å få hjelp ;)

Her er det da mulig å få bygget seg en fryktelig god pedal for 200-400 kroner..

Edit:

Da blir det påskecompressor!

Kult om vi får lakt inn bestillinger omtrent samtidig. Tenker å bestille den første uka i April, så bumper tråden igjenn når den tiden nermer seg...

Så! Her er modellene jeg har satt opp i stemmesaken. Hvis det ikke er noe av interesse er det jo selvfølgelig mulig å komme med forslag..

The Screamer

The HardOne

The Lineal

The Compressor Dyna

The Compressor Ross

Prøver å ikke ha så utrolig mange, slik at stemmene kan bli noe samlet..

Hvis vi ender opp med å ikke bli enige, bestiller vi selvfølgelig bare det vi har lyst på selv, og kjører på som individualister.

Endret av Carlsenth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår dere går for en av compressorene!

Skal selv gå i gang med en Fuzz Face, bygd på Veroboard, dvs ikke på ferdig kjøpt printkort..

Har fått alt av deler, men venter nok til uti april en gang med å bygge den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk for en uke tilbake oppleve gleden av å bygge og bruke en hjemmelaget pedal fra musikding.de

De fleste på forumet vet nok om nettsiden allerede, men selv om du ikke gjør det er det bare å slenge seg på..

Ble noe inspirert av trådene der fler bygde Muff pedaler sammen i samme tråd, og har også fått med meg "på tide med vinterens tubescreamer løft"

Synes sånn som det er stilige idèr, og har lyst til å dra i gang en i April.

Er veldig usikker på hva min neste pedal blir, så vi stemmer om det. Lager en avstemning-sak med i tråden der vi kan stemme på div pedaler. Så går vi selvfølgelig for vinneren..

Til litt inspirasjon for de (inkludert meg) som er nye/ikke har prøvd dette før, vil jeg nevne at jeg bygde meg en Fuzz Factory uten å kunne noe om kretskort eller skjemaer som dette. Så det er bare å slenge seg med. Hvis alt går som det skal sitter jo flere folk å jobber på samme pedal, så hvis man støter på problemer er det mulig å få hjelp ;)

Her er det da mulig å få bygget seg en fryktelig god pedal for 2-300 kroner..

Så! Her er modellene jeg har satt opp i stemmesaken. Hvis det ikke er noe av interesse er det jo selvfølgelig mulig å komme med forslag..

The Screamer

The HardOne

The Lineal

The Compressor Dyna

The Compressor Ross

Prøver å ikke ha så utrolig mange, slik at stemmene kan bli noe samlet..

Hvis vi ender opp med å ikke bli enige, bestiller vi selvfølgelig bare det vi har lyst på selv, og kjører på som individualister.

Bygget Der Screamer og The Lineal i dag. Begge er finfine så langt, men ikke fått testet HEEELT ennå. Tenkte å kanskje bygge siste kit jeg bestilte i natt (dyna comp).

Overraskende enkle kit å sette sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kretskortene og kit'ene jeg har prøvd fra Musikding har vært bra. Bestilte nettopp deler til en ny pedal. Valgte nesten en fuzz factory, men endte opp med en envelope follower. Kretskort fra MusicFromOuterSpace.com (USA) og deler fra musikding. Satser litt blindt på at det bare funker på første forsøk, for jeg har ikke mye erfaring med å feilsøke sånne kretser som ikke er fuzz eller rørforsterkere ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker jo å bestille selve casingen i samme slengen. Ser jo det er litt å spare hvis man ikke tar med ferdig-drilla hull.

Tenker da på en vanlig BB istedenfor 125b pre drilla. Er det vanskelig å lage hullene selv? Man må vell ikke ha noen egne borr til slik? Type samme som man bruker til tre?

Synes det er greit med store bokser istedenfor små. Bruker jo kun 2-3 effekter på brettet uansett, så plass er jo ikke noe problem. Mer plass til design!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.