Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

24.75 skala - 009 strenger - Floyd rose


Gjest Libertiner

Anbefalte innlegg

Gjest Libertiner

Går det ann og sette på 009 e streng på en 24.75 skala uten å justere Floyd rose'n?

Hvorfor/Hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tremolo er som en vippehuske som balanserer slik at begge endene svever i lufta.

huske2.JPG

Hvis en tyngre person sitter på den ene siden vil ikke husken balansere lenger. Tykkere/tynnere strenger er som en person med mindre eller mer vekt. Slakker du eller strammer motvekten (fjærene) kan du balansere tremoloen (husken) igjen.

Dette er egentlig veldig enkel elementær fysikk på barneskolenivå når man først begynner å tenke over det. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke vanskelig å justere en floyd. Det dreier seg som oftest kun om 2 skruer, og folk som ikke klarer å takle å måtte skru på de to burde legge gitaren på hylla, og begynne å spille på slurva i stedet.

Jaha ja, da må jeg slutte med gitar... Eller bare la Tremol-no'en fortsette å stå i samt unngå å kjøpe gitarer med floyd... Neimen, da kan jeg jo fortsette med gitar. :D

On topic: Lær deg det! Jeg fikk ikke min til å bli stabil, noe som har med å gjøre at det er en dårlig floyd, men har man/vil ha gitarer med floyd er det likså greit å lære det først som sist.

Endret av Tell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.