Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som kan hjelpe meg litt her ? :) Ang. soloer/teknikker


Mattå

Anbefalte innlegg

Heisann, folkens :) For tiden øver jeg meg på en del forskjellige teknikker, men føler det stopper litt opp på alle, så jeg lurer egentlig på hva fremgangsmåten deres har vært på de forskjellige. Vet det hjelper å øve, og det gjør jeg opptil 4 timer dagen ;)

- Kjappe arpeggios får jeg bare ikke til, eks; e-12h15

g- 15

Håper noen skjønner ;) Men ihvertfall sliter jeg med å få den jevn. Jeg sitter en halvtime til dagen med den, men ser ikke fremskritt. Utrolig demotiverende, men jeg SKAL lære det.

- Gjøre pinch-harmonics fort. Ja... Jeg klarer bare ikke å få plekterhanda til å "klype" kjapt nok ;) Av mangel på bedre forklaring.

- På begynnelsen av master of puppets soloen, så har du denne;

|----19-15----17-14-------------17-14----15-12-----------------------|}

|-17-------17-------15-15-15-15-------15-------13-13-13-13-----------|}

Den klarer jeg i fullt tempo, men av en eller annen grunn så ringer alltid gstrengen når jeg skal tilbake til e. Den legger nærmest til et ekstra slag.

- SÅ, den største av alle. Jeg har alltid konsentrert meg om å ha det gøy med spillinga, men jeg ser jeg må få inn litt teori iht. soloer. Når folk sier det spiller solo i c, for eksempel. Hvordan vet de at sangen går i det ? Høres kanskje helt dumt ut ? Kan du spille i en annen grunntone enn sangen ?

Takker for alle innspill forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du inne på et ganske stort område, som man kan snakke veldig mye om. Når det gjelder gitarteknikk, pleier jeg alltid å spille ting veldig sakte til å begynne med. Jeg dropper metronom/playback, og legger fokuset på hvordan plekterteknikken samsvarer med det jeg skal spille. Små bevegelser! Jeg pleier å gjøre bevegelsene mine ganske "brå" også, at jeg spiller med en intern klokke og kun beveger høyrehånda mi på slagene. Hvis du ikke klarer å spille ting i sakte tempo, fikser du det ikke i originaltempo.

Går du til gitarlærer? Hvis ikke, finn deg en bra gitarlærer :-) Dette er ting som også trenger å vises, ikke bare forklares.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.