Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor mange strenger har en gitar?


Fremmed

Hvor mange strenger har en gitar?  

91 stemmer

  1. 1. En gitar har ...



Anbefalte innlegg

At det er mulig å være så enspora. Jeg har prøvd å holde meg unna diskusjonen så lenge som mulig, men nå er det nok. Dere kan gjerne være gamle og konservative med 6-strengerene deres. Jeg har en sjustrenger, og 4 6-strengere, hva er jeg da? Det går da an å variere. Kos dere med Back In Black.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er mulig å være så enspora. Jeg har prøvd å holde meg unna diskusjonen så lenge som mulig, men nå er det nok.

Nok av hva? All den tid GN er et diskusjonsforum forbeholder vi oss retten til å diskutere. Jeg kan være enig i at det ikke er spesielt høyt nivå på diskusjonen, men det må da gå an å senke skuldrene litt? Når man oppretter en tråd legger man i stor grad premissene for hvor saklige svar man får, og i dette tilfellet har jeg med flere andre tolket det som en subjektiv preferansediskusjon.

Dere kan gjerne være gamle og konservative med 6-strengerene deres. Jeg har en sjustrenger, og 4 6-strengere, hva er jeg da?

Antakeligvis en gitarist?

Det går da an å variere. Kos dere med Back In Black.

Jo takk, Back In Black er vel og bra, men du bommer nok litt på målgruppen med tanke på at dette er et relativt nytt album.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette argumentet for åtte strenger? I rest my case ...

Nei, hovedpoenget mitt var det Tosin Abasi og John Browne driver med for eksempel, poenget mitt med akkurat den videoen her var den "extreme low-high"-variasjonen man kan få til med åttestrenger til denne typen mathmetal, men dere er jo så enspora at det ikke nytter. Enig med Erlend :) Greit nok at det ikke er interessant for dere, men argumentene deres henger ikke på greip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke poenget med å være så jævlig trangsynt som gubbegjengen her inne fremstår som. Verden har gått videre siden dere begynte å spille gitar en gang før forrige istid.

Og bare sånn for å føre diskusjonen videre:

http://www.youtube.com/watch?v=JHonKHWY3Q8

Åttestrenger...

"Skikkelig grumsete lyd, helt unødvendig å bruke så mange strenger!"

Endret av død
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags forum er dette? Jeg har hevdet to påstander, og plutselig er det vill oppstandelse på gitarnorge, med tildels grove beskyldninger som ensporet, trangsynt og gammel. Jeg utfordrer hvem som helst til å faktisk lese innleggene mine.

  1. Hvis en beveger seg tilstrekkelig langt ifra gitarens frekvensområde vil en til slutt havne i konflikt med andre instrumenter
  2. En kan uttrykke mye med kun seks strenger

Er dette å banne i kirka? Er jeg gammel fordi jeg ikke hodestups kaster meg over alt som kan bygge opp under ungdomsopprøret mot foreldrene mine? Jeg snakker for meg selv og ingen andre, så vennligst ikke sett meg i ledtog med andre dere måtte ønske å skvise ut av forumet fordi de kanskje har uttalt at BB King er ganske ålreit, eller at sweeping foran speilet ikke nødvendigvis er den beste måten ejakulere seg selv i ansiktet på. Herre Jemini, ikke rart unge musikere flykter til hip-hop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags forum er dette? Jeg har hevdet to påstander, og plutselig er det vill oppstandelse på gitarnorge, med tildels grove beskyldninger som ensporet, trangsynt og gammel.

Old man says... her inne er det lett å la seg provosere. Been there :D ... og havner sikkert der igjen.... :lol:

Ha i bakhodet at noen her inne kan terge på seg gråstein, og til tider kan nettopp det se ut til å være hensikten. Antagelig skyldes det testosteron eller opphopning av annet som ikke får naturlig utløp.

Take my advice, drit i det..... ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg holder det med 6 strenger på en gitar. 7 går, til nød. 8 strenger, har jeg ikke sansen for. Mye på grunn av at nå om dagen, i disse "djent tider" skal ALLE ha 8 strenger, stemme de ned, og spille "sære rytmer" innenfor 4/4. Jeg liker ikke Djent og 8 strengere i det heletatt, fordi jeg rett og slett er lei. Håper den bølgen avtar snart! Dere andre kan få spille med så mange strenger dere vil :) heh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt til sitt bruk. Det viktigste er jo at man får inspirasjonen av å bruke instrumentet og føler at man har et instrument som hjelper en å uttrykke seg. Noen synes at begrensninger er den riktige veien mens andre kan ikke få nok valgmuligheter, er vel derfor vi også bruker mer enn en gitar... Valgte "alle over" selv om jeg ser at der er fler valgmuligheter som ikke er nevnt. Poenget er jo at vi klarer å lage musikk/lyd/ulyder som en selv og eventuelt andre mennesker liker å høre på med instrumentene våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver sin lyst. Personlig er jeg nok litt for konservativ for disse nymotens greiene. En gitar har 6 strenger, en bassgitar har 4 og et trommesett har kun én basstrommepedal. Funker ikke det så er det enten for tungt eller det går for fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.