Web Analytics
Jump to content

HSS-sett til stratocaster

aurorablind

Recommended Posts

Har etter lang vurdering bestemt meg for å kjøpe nye pickuper til straten, og siden jeg allerede har to gitarer med single coils (en annen strat-type og en tele), har jeg vurdert å bytte til HSS-sett for å få litt variasjon. Jeg er ikke fælt bevandret i pickupverdenen utenfor Seymour Duncan og Dimarzio, så har vurdert Lollar eller Lindy Fralinpickuper, siden jeg har hørt veldig mye skryt rundt disse.

Lydidealet jeg ser etter er veldig variert. Jeg vil at humbuckeren skal være vass nok til å trøkke til på den lille hard-rocken jeg spiller om dagen, men må enda ha nok fylde til å takle mer jazza ting og blues.

Til neck og mid-pickupen (single coil) er jeg veldig fan av Texas-specialsene som sto i en annen gitar jeg hadde, så noe i samme gaten hadde vært fint. Er dog enda litt hypp på å prøve noe helt nytt i pickupland.

Noen som har noen tips?

Har etter lang vurdering bestemt meg for å kjøpe nye pickuper til straten, og siden jeg allerede har to gitarer med single coils (en annen strat-type og en tele), har jeg vurdert å bytte til HSS-sett for å få litt variasjon. Jeg er ikke fælt bevandret i pickupverdenen utenfor Seymour Duncan og Dimarzio, så har vurdert Lollar eller Lindy Fralinpickuper, siden jeg har hørt veldig mye skryt rundt disse.

Lydidealet jeg ser etter er veldig variert. Jeg vil at humbuckeren skal være vass nok til å trøkke til på den lille hard-rocken jeg spiller om dagen, men må enda ha nok fylde til å takle mer jazza ting og blues.

Til neck og mid-pickupen (single coil) er jeg veldig fan av Texas-specialsene som sto i en annen gitar jeg hadde, så noe i samme gaten hadde vært fint. Er dog enda litt hypp på å prøve noe helt nytt i pickupland.

Noen som har noen tips?

Kan med godt hjerte anbefale dette settet her :)

http://www.dragonfir...products_id=830

kjøpte det selv for litt siden selv og kan skrive under på at det låter helt knall :) single coilsene er i texas land og humbuckeren er ala atomic.. Altså ganske heite greier ;)

Edited by Yostone

Jeg har et sett Bare Knuckle Pickups i HSS strat'en min.

Bare Knuckle Crawler (humbucker)

Bare Knuckle Mother's Milk (singlecoils)

Disse er jeg meget godt fornøyd med.

Jeg anbefaler Bare Knuckle på det sterkeste. Og om disse ikke faller i smak hos deg, anbefaler jeg Lindy Fralin.

Sjekk ut www.bareknucklepickups.com for lydklipp og info.

Jeg har Fralins i straten min og er veldig fornøyd med de (Real 54s-sett). På en tele jeg hadde for noen år siden hadde jeg Fralins blues special (tror de het det) som på en måte er Fralins svar på Texas specials. I det hele tatt en litt "hot" single coil. Har ikke prøvd strat-varianten, men tipper de er gode. Verdt å sjekke ut.