Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

HSS-sett til stratocaster


aurorablind

Anbefalte innlegg

Har etter lang vurdering bestemt meg for å kjøpe nye pickuper til straten, og siden jeg allerede har to gitarer med single coils (en annen strat-type og en tele), har jeg vurdert å bytte til HSS-sett for å få litt variasjon. Jeg er ikke fælt bevandret i pickupverdenen utenfor Seymour Duncan og Dimarzio, så har vurdert Lollar eller Lindy Fralinpickuper, siden jeg har hørt veldig mye skryt rundt disse.

Lydidealet jeg ser etter er veldig variert. Jeg vil at humbuckeren skal være vass nok til å trøkke til på den lille hard-rocken jeg spiller om dagen, men må enda ha nok fylde til å takle mer jazza ting og blues.

Til neck og mid-pickupen (single coil) er jeg veldig fan av Texas-specialsene som sto i en annen gitar jeg hadde, så noe i samme gaten hadde vært fint. Er dog enda litt hypp på å prøve noe helt nytt i pickupland.

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har etter lang vurdering bestemt meg for å kjøpe nye pickuper til straten, og siden jeg allerede har to gitarer med single coils (en annen strat-type og en tele), har jeg vurdert å bytte til HSS-sett for å få litt variasjon. Jeg er ikke fælt bevandret i pickupverdenen utenfor Seymour Duncan og Dimarzio, så har vurdert Lollar eller Lindy Fralinpickuper, siden jeg har hørt veldig mye skryt rundt disse.

Lydidealet jeg ser etter er veldig variert. Jeg vil at humbuckeren skal være vass nok til å trøkke til på den lille hard-rocken jeg spiller om dagen, men må enda ha nok fylde til å takle mer jazza ting og blues.

Til neck og mid-pickupen (single coil) er jeg veldig fan av Texas-specialsene som sto i en annen gitar jeg hadde, så noe i samme gaten hadde vært fint. Er dog enda litt hypp på å prøve noe helt nytt i pickupland.

Noen som har noen tips?

Kan med godt hjerte anbefale dette settet her :)

http://www.dragonfir...products_id=830

kjøpte det selv for litt siden selv og kan skrive under på at det låter helt knall :) single coilsene er i texas land og humbuckeren er ala atomic.. Altså ganske heite greier ;)

Endret av Yostone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et sett Bare Knuckle Pickups i HSS strat'en min.

Bare Knuckle Crawler (humbucker)

Bare Knuckle Mother's Milk (singlecoils)

Disse er jeg meget godt fornøyd med.

Jeg anbefaler Bare Knuckle på det sterkeste. Og om disse ikke faller i smak hos deg, anbefaler jeg Lindy Fralin.

Sjekk ut www.bareknucklepickups.com for lydklipp og info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Fralins i straten min og er veldig fornøyd med de (Real 54s-sett). På en tele jeg hadde for noen år siden hadde jeg Fralins blues special (tror de het det) som på en måte er Fralins svar på Texas specials. I det hele tatt en litt "hot" single coil. Har ikke prøvd strat-varianten, men tipper de er gode. Verdt å sjekke ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.