Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp av gitar


joerghau

Anbefalte innlegg

Hei!

Spørsmålet har sikkert vært oppe et utall ganger før, men likevel:

Jeg skal kjøpe meg en gitar, og er så godt som helt fersk når det gjelder å spille. (Det hender seg jeg klimprer litt på en gammel stålstrenggitar, så jeg vet hvordan en gitar skal holdes! :-))

Jeg vurderer to modeller; Ibanez AEL-10 BK og Morgan WG-13CE.

Hvilken av disse ville dere valgt? Evt. andre modeller i prisklasse 2.500,- - 3.500,- som dere anbefaler?

Mvh

Jørgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest tråden "Guide: Hvilken gitar skal jeg kjøpe?" men denne ga meg egentlig ikke så mye nytig info. Glemte vel å skrive det i første innlegget, men det er altså akustisk gitar jeg er på jakt etter. Epiphone og Takamine har jeg fått tips om at skal være bra gitarer, men også noe dyrere (nypris) enn de to jeg nevnte i første innlegget.

Så en annen ting; Dette med "aktiv elektronikk", - er dette noe man bør styre unna? Er man avhengig av å ha et batteri i gitaren for at dette skal fungere?

Ellers må jeg si at AEL-10 BK er et fristende alternativ. Noen som vil uttale seg om denne? Husk; Jeg er nybegynner, og kommer til å bruke gitaren til å spille musikk av type Postgirobygget, CCR o.l. Altså ingen avansert bruk av instrumentet! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.