Web Analytics
Jump to content

Gluke's Guitar of the Week

Gluke

Recommended Posts

Ok skal for en gang skyld bevege meg utenfor bygrensa til greater LA. I disse dager hvor det å finne seg en bra Gibson er omtrent like behagelig som å lide seg gjennom en sesong av hotel Cæsar er det greit at det finns andre som lager kule LP style gitarer. Denne kommer fra en Tysk kompis og ga meg så jævla akutt GAS så jeg måtte legge meg nedpå i forsterstilling i noen minutter under kontorpulten.......

Huber%20Krautster%20Race%203.jpgHuber%20Krautster%20Race%204.jpgHuber%20Krautster%20Race%202.jpg

• Like 1

Oh crap, glemte jeg det. Sorry er litt svimmel av GAS. Det er en Nik Huber Krautster II i racing finish. 1/25. Her er litt mer om Nik for de som ikke er kjent med merket. Så kan vi sikkert starte en tråd om det er custom shop eller ikke så vi har noe å holde på med over helgen........

Så kan vi sikkert starte en tråd om det er custom shop eller ikke så vi har noe å holde på med over helgen........

enig, har vært jævlig lite diskusjon rundt temaet de siste to dagene.

Aldri hørt om merket/produsenten, men den ser veldig dyr ut. :)

Moro at den har bare to potmetre. Har aldri EGENTLIG skjønt behovet med 4 potmetre som standard på en Gibson LP (start the flame war, purister.... :ninja: )

Jeg plukker gjerne opp den ballen og stemmer i med et ønske om to volumkontroller. Tonekontroll er IKKE rock'n'roll!

--Gunnar

Nik Huber lager kjekke gitarer. Husker jeg prøvde en når jeg var i Houston på jobb for et par år siden. Tror det var Infinity guitars som forhandlet de.

Skjønner godt fosterstillingen, Gluke.

Nik Huber lager kjekke gitarer. Husker jeg prøvde en når jeg var i Houston på jobb for et par år siden. Tror det var Infinity guitars som forhandlet de.

Skjønner godt fosterstillingen, Gluke.

Godlyd hadde med to til Gøteborg i fjor så jeg fikk spilt endel på de. Fy fasan for noen deilige halser, men de Huber'ne jeg har sett før har stort sett vært litt for "fine" for meg. Litt for mye sprakende topper med masse klarlakk på ala PRS. Likte godt Jr'en hans, men med Krautster og Krautster II har Nik virkelig laget noen rett frem rock'n roll gitarer for normale folk (ok kanskje med unntak av prisen da....).

De er virkelig deilige!

Skal være enig i det at de kan virke litt for stasja opp og for fine. Men det er som du sier, Krautster er råkk'n råll fiskebåll-gitarer.

Dessuten, er ikke enig med deg i at prisen er høy og kanskje litt idiotisk for normale folk. Kommer jo kun ann på prioriteringer og ønske det. Jeg vil heller ha den nye CS Esquiren jeg har kjøpt meg nå og en litt eldre bil enn en splitter ny bil og en Am. series Telecaster.