Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarbasert musikk


vai123vai

Anbefalte innlegg

Syns det var et godt spørsmål jeg.

Det er artig å merke seg at flesteparten av de som spiller rockeinstrument (gitar, bass og trommer) gjerne hører mest på de som spiller innenfor sin egen sjanger. Dette kan føre til at rock bare blir påvirket av seg selv, og kan være hemmende for rockens utvikling. Sånn er det ihvertfall i stor grad innenfor metall. De fleste metallfolk hører stort sett på metal, og det fører kanskje til musikalsk stagnasjon.

Musikalsk inspirasjon kan en hente fra hvorsomhelst, ikke bare fra andre musikere på eget instrument.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv hører jeg på absolutt alt. og da mener jeg ALT. Mozarts Requiem, George Benson, Dragonforce og Maiden. Ernte grenser.. Tror ikke jeg tar noe skade av å høre på mye forskjellig, men de fleste holder seg vel til en sjanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha :P

Poenget er vel at gitarister, til forskjell fra mange andre typer musikere, i overveldende grad hører på gitarmusikk. Igrunnen så er kanskje dette ikke så rart, iogmed at brorparten av de populærkulturelle musikksjangrene i dag har gitar med som et viktig instrument.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som gitarist hører mye på gitarbasert musikk nettop fordi jeg spiller gitar selv og synes det er inspirerende å høre kossen folk som satriani og vai klarer å presse de sykeste lyder ut av instrumentet sitt. Når jeg hører på sann musikk får jeg med en gang lyst til å spille gitar og øve på nettop den typen musikk.

Men det er jo ikke den eneste musikken jeg hører på! hører på alt mulig annet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv hører jeg på absolutt alt. og da mener jeg ALT. Mozarts Requiem, George Benson, Dragonforce og Maiden. Ernte grenser.. Tror ikke jeg tar noe skade av å høre på mye forskjellig, men de fleste holder seg vel til en sjanger.

Alle har hørt Mozarts Requiem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.