Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spørsmål angående "Superior Drummer"


Anbefalte innlegg

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Superior har mange flere muligheter for tweaking av lyd og har potensial til å låte myye bedre enn EZ drummer, da..

Jo, jeg regner med Toontracks ikke slapp Superior uten at det ble gjort forbedringer, men jeg tror det kommer mye an på bruken. En vanlig hjemmestudio-bruker som meg, synes det er like greit med EZ Drummer. Og som jeg sier, kan det også låte veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter- hvis du bruker GP6 til å lage trommespor, vil det å kjøpe superior drummer være veldig overkill. Midisporene fra GP vil rett og slett ikke være i stand til å utnytte Sup.drummer på noen måte. Da må du i hvert fall jobbe enormt med den i ettertid.

Kvifor det? Eg har brukt GP til ez drummer, og det funka fint. Koss er Steven Slate med guitar pro?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter- hvis du bruker GP6 til å lage trommespor, vil det å kjøpe superior drummer være veldig overkill. Midisporene fra GP vil rett og slett ikke være i stand til å utnytte Sup.drummer på noen måte. Da må du i hvert fall jobbe enormt med den i ettertid.

Helt enig, midi filene som følger med Superior er spilt av proffe trommiser. De låter mye bedre enn GP6 midi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvifor det? Eg har brukt GP til ez drummer, og det funka fint. Koss er Steven Slate med guitar pro?

Vet ikke, har ikke prøvd Steven Slate drums med GP6 midifiler.

Du sier i første post at du mangler realistisk tromme lyd, dette har nok med midifilene å gjøre. For lite dynamikk,( alle slag har samme lydstyrke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter- hvis du bruker GP6 til å lage trommespor, vil det å kjøpe superior drummer være veldig overkill. Midisporene fra GP vil rett og slett ikke være i stand til å utnytte Sup.drummer på noen måte. Da må du i hvert fall jobbe enormt med den i ettertid.

Wtf? Hvor får du det fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke GP6, men forstår jeg Jawbreaker riktig, er midisporene slik at de ikke har lagt inn velocity i slagene. Det betyr at "trommingen" vil høres unaturlig/urealistisk ut uansett hvilke lyder man henger på, da, som han nevner, det er helt lik styrke på absolutt alle slagene. Dette må du da evt. gå inn i trommekartet og justere i etterkant, og det er masse jobb.

Et par eksempler på hvordan jeg har programmert midi trommer. Her har jeg stort sett brukt ferdige grooves og fills som ligger i programmene. Noe er redigert i trommekart i etterkant for å sette et litt eget preg på det som "spilles".

Her med EZ Drummer:

Her med XLN Addictive Drums:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wtf? Hvor får du det fra?

Det har jeg fra meg selv.

Rett og slett fordi midifiler som er laget av en maskin bestandig vil høres ut som om de er laget av en maskin. Og i hvert fall når den som lager mididataene er et program som er beregnet på å øve på gitarspilling. Det er kjempeforskjell på midifiler som er spilt inn via triggere av en dyktig trommis, og alt som er "maskinprodusert".

Det betyr selvsagt ikke at det er umulig å lage veldig gode MIDI- filer ut fra en maskingenerert midifil hvis man vet hva man driver med og har nok tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg fra meg selv.

Rett og slett fordi midifiler som er laget av en maskin bestandig vil høres ut som om de er laget av en maskin. Og i hvert fall når den som lager mididataene er et program som er beregnet på å øve på gitarspilling. Det er kjempeforskjell på midifiler som er spilt inn via triggere av en dyktig trommis, og alt som er "maskinprodusert".

Det betyr selvsagt ikke at det er umulig å lage veldig gode MIDI- filer ut fra en maskingenerert midifil hvis man vet hva man driver med og har nok tid.

Det er akkurat dette jeg også mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget her er vel at musikken trådstarter skal bruke programmet til (progressiv metal osv) - der er de ferdiginnspilte trommeloopsene som følger med slike programmer så og si ubrukelige, da man må programmere etter riffene man skriver.. Noe jeg regner med at trådstarter har tenkt til. Det er ihvertfall sånn jeg og veldig mange jeg kjenner/vet om gjør det. Det er fullt mulig å stille inn dynamikk og aksenter i Guitarpro hvis man bruker det til å programmere trommene fremfor pianoroll/trommekart også, ved å bruke forte, mezzoforte, aksenter osv aktivt, og dette registreres i midifilen når man overfører den til DAWet og bruker det til Superior osv.

Syns også dere overdriver og problematiserer hvor vanskelig og mye jobb det er å gå inn og stille inn velocity på fills, ghostslag osv for å få det til å høres "ekte" ut.. Ja, det er litt jobb, men det er mye jobb å spille inn og få ting til å låte bra, uansett hvilke verktøy man bruker.

I denne musikksjangeren er uansett "ekte" innspilte trommer på profesjonelle innspillinger så jævlig trigga og mastring så gjennomkomprimert generelt at ordet "dynamikk" ikke akkurat står høyt på agendaen.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.