Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spørsmål angående "Superior Drummer"


Anbefalte innlegg

Hei!

Eg fann dette tilbudet for Superior Drummer på 4Sound si heimesida:

http://www.4sound.no...11&artno=194739

Eg berre lurte på kva trommesett du får med i esken? Er det berre det standard settet, eller får du med "Drumkit From Hell" også? Eg var litt usikker på dette, for det står "DFH Superior Drummer. Da lurte eg på om DFH står for drumkit from hell, eller noko anna.

Eg lurte også på gennerellt om eg burde kjøpe dette programmet. Eg har ez drummer, men eg er litt misnøgd med realismen og det at du ikkje har så mykje mugligheiter til å endre på setta. Er det stor forskjell? Professjonelle musikere som Tosin Abasi, Misha Mansoor etc, har jo brukt dette programmet ovenfor ekte trommesett på sine album (som eg ikkje klarer å skille fra eit ekte trommesett), så det må vell vere ein vesentlig forsjell? (Mitt innspelingsprogram er "Reaper", forresten).

På førehand, takk for svar! ;)

Endret av Esp_ltd@95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det betyr nok at Drumkit From Hell pakken er med ja, men drit i det. Standard-settet låter mye bedre og kan mikses mye fetere. :) Midi biblioteket som kommer med DFH er jo likevel snedig å ha da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr nok at Drumkit From Hell pakken er med ja, men drit i det. Standard-settet låter mye bedre og kan mikses mye fetere. :) Midi biblioteket som kommer med DFH er jo likevel snedig å ha da.

Eg veit ikkje om du er metal-fan eller ikkje, men vil det normale settet funke bedre til Prog Metal også? Veit du kva dei fleste bruker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metal-fan og metal-fan. Jeg vet at mange har og bruker DFH til metal, og jeg hører det tvert. Det låter komprimert, flatt, sterilt og "fake" (som i trommemaskin) Skarptromma er spesielt krise. Jeg ville brukt standard- settet framfor DFH om det så var speedmetal det var snakk om. Men som sagt, er det jo en fordel å ha midi-biblioteket til DFH hvis man skal spille inn metal. Masse kule takter/grooves og fills der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg liker mange av lydene i dkfh- pakken. Men ikke skarptromma. Den er elendig.

Joda tammer osv er jo greit nok, men problemet er jo at man ikke kan blande settene. Det er egentlig litt dumt for da begrenser de ganske mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avatar-kitet (standard-settet i S2.0) funker fint til metal det, men kan være en idé å investere i Metal Foundry-pakka hvis du har cashmoney til det. Skjønner forsåvidt ikke hvorfor det står "dfh superior" hos 4sound, Toontrack har ingen produkter som heter det. DFH er jo en gammel tilleggspakke til EZ-drummer og har ikke noe med Superior-linen av produkter å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avatar-kitet (standard-settet i S2.0) funker fint til metal det, men kan være en idé å investere i Metal Foundry-pakka hvis du har cashmoney til det. Skjønner forsåvidt ikke hvorfor det står "dfh superior" hos 4sound, Toontrack har ingen produkter som heter det. DFH er jo en gammel tilleggspakke til EZ-drummer og har ikke noe med Superior-linen av produkter å gjøre.

Vel, frå toontack sida kosterdet nesten like mykje som SD standard settet, og det tar 35 GB, noko eg ikkje trur min PC ville likt. :P

Veit nokon kva sett Misha Mansoor og Tosin Abasi har brukt? (om du veit kven dei er). Eg kan ikkje finna det på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, du kan blande alt du vil. Lag to spor, og assign EXD til begge to. DFH på det ene, og standard på det andre. Kopier over midiinfoen når du er ferdig, fjerne skarp fra DFH, og alt annet enn skarp fra det andre. Hey, presto!

Beklager offtopic, tråden handler jo om superior, og det er et annet dyr. For mye jobb for min enkle smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, frå toontack sida kosterdet nesten like mykje som SD standard settet, og det tar 35 GB, noko eg ikkje trur min PC ville likt. :P

Veit nokon kva sett Misha Mansoor og Tosin Abasi har brukt? (om du veit kven dei er). Eg kan ikkje finna det på nettet.

Låter jævlig bra da ;)

Misha brukte Avatar-kitet (standard-settet) i S2.0 på den første AAL-skiva og demoene til Periphery.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, du kan blande alt du vil. Lag to spor, og assign EXD til begge to. DFH på det ene, og standard på det andre. Kopier over midiinfoen når du er ferdig, fjerne skarp fra DFH, og alt annet enn skarp fra det andre. Hey, presto!

Beklager offtopic, tråden handler jo om superior, og det er et annet dyr. For mye jobb for min enkle smak.

Jo, er klar over at det går å gjøre det på den måten, ja, men det er jo ikke direkte lettvint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men meiner dykk at dette er verd pengene, sjølv om eg har ez drummer? :)

Da kan du heller bruke penger på å utvide med midipakker til EZ drummer hvis du ikke er fullt forspent der allerede. Jeg har ikke prøvd Superior så veldig mye, men den lille erfaringen jeg har tilsier at det ikke er så veldig mye å hente ifht. EZ drummer. EZ er jo også et greit program som potensielt låter veldig bra. For lydmessig å få noe litt annet, kan du jo f.eks. se på XLN Addictive Drums?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.