Web Analytics
Jump to content

mye susing og støy fra fender hot rod deville 212

Stratman

Recommended Posts

Har kjøpt meg en fender hot rod deville 212. Er ekstremt fornøyd med lyden, låter steinbra på clean og med vrengpedal. Men jeg føler at den suser en god del. Bare når jeg skrur volumet på 3 begynner den å suse når jeg skrur opp volumet på gitaren. Med vreng suser den jo enda mer!

Har noen hatt lignende erfaringer med denne ampen? Hva kan jeg gjøre for å redusere susingen?

Er sånn med Fender. Det skal suse litt. Du skal høre min Princeton-forsterker fra 78. Den nærmest putrer, men sånn skal det være. Jeg har også en hot rod deville 4x10, men jeg synes ikke den suser så mye.

Det kan jo være noen koblinger/loddinger etc som er dårlige. Men det høres nesten som om det er i gitaren din. Det kan også være i pedalene eller ledningene. Prøv og bytt litt forskjellig der først, før du eventuelt tar den med til servicemann.

Litt susing er i hvert fall ikke farlig. Er jo rør, så det skal leve litt av seg selv.

Vel.. vet ikke helt om det skal være sånn på en HotRod DeVille 2x12..

Kan ikke huske at det suste noe spesielt da jeg hadde en slik en. Men tror aldri jeg hadde volumet helt oppe på 3 heller...

Er du sikker på at det ikke er noe annet som lager suset? Pedalbrett, kabler, gitar f.eks... Har du prøvd andre gitarer, andre kabler, gitar rett i ampen? Ditt oppsett inn i en annen amp?

ja det er helst når skrur opp mot 2-3 det begynner å irritere meg, suser like mye med og uten brettet, har prøvd forskjellige kabler, men har ikke prøvd andre gitarer, kanskje jeg skal gjøre d? har prøvd oppsettet i annen amp og har gått helt fint da.

Kjedelig med en forsterker som suser... Det kan jo være så mangt, dårlig jording etc. Mindre gain er jo alltid lurt da!

Jeg hadde det samme problemet med min Deluxe og mine to Deviller. Jeg fikk levert de inn til servicemann, og de ble helt stille! :-) Det var visstnok et kjent problem for han. Kostet i underkant av 800,- inkl.jobb om jeg ikke husker helt feil.

Kommer ikke i farten på hva det var som var "galt" (de som kan det får ta seg av det), men det var en produksjonssvakhet på denne serien amper iflg.min servicemann. Fort gjort, og en greit investering synes nå jeg!:-)

Lurer på om det kanskje var noe med motstandene og strøm 120/230 opplegg på printplata. Jaja, samma det...ampene ble helt stille! :-)