Web Analytics
Jump to content

Skifte pickups på hollowbody?

Recommended Posts

Sitter her og tenker på å skifte pickuper på Hagströmen min... Den spiller som en drøm, men kunne tenke meg noen nye pickups. MEN, den er jo hul. Er dette noe man med hell kan gjøre hjemme, eller er det et helvete å få på plass? Vil nødig ødelegge den... Anyone? Håvar

• 2 weeks later...

Nice... Noobish question:Er det sånn at alle hollower har et rom til Pickupene, slik at de ikke deiser i bakken/bakenden av gitaren når man skrur de løs? får ikke sett selv :P Må sjekke ut dette nærmere, har sykt lyst på nye mikker.

Ey! Pickuper uten deksel, passer de inn i dekselet jeg allerede har? Eller kan jeg ikke ta av dekselet?

Du kan ta av dekselet, men du må lodde det av. Og det blir somregel ikke pent å trøkke noen pickups som ikke har deksel, inn i noen andre brukte deksler.

Folks, enda et spørsmål. Pickupene jeg har nå sitter i en svart plastikkboks, som les paul's også gjør. Disse går vel med når man tar de av, eller er den avtagbar?(fra pickupen)

Svært få humbuckere har dette på seg når man kjøper de, så berre lurer.

Det er pickupringen du mener?

Det er den pickupen er festet i, det letteste er å skru løs den i stedet for selve pickupen.

Det er vel fire skruer, så er den løs. Da spiller du å miste fjærene til pickupen nedi gitaren ;)

Edited by Birk