Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp av ny forsterker til maks 4000kr


Anbefalte innlegg

Hei

Har tenkt og handle ny forsterker snart da min Laney LG35R ikke klarer og gi meg den lyden jeg er ute etter.

Jeg spiller for de meste Thrash/Metal o.l så ønsker en amp som utfyller de kravene til både spelestilen og gitaren (Epiphone Explorer med EMG 81/85)

Har tenkt å bruke rundt 3-4 tusen på denne (ny eller brukt spiller ingen rolle) har sett litt på Roland Cube 80xl som ligger i denne prisklassen her

Så mitt spørsmål er om den ampen klarer og utfylle de kravene jeg er ute etter. Sitter for de meste inne på rommet og spiller, så ønsker en som er like god på lav som høg lyd

Noen som har tips til hva jeg bør sjekke ut?

Har to gitarbutikker ganske nært der jeg kan prøve forsterkerene de har inne

http://www.gitarsenter.no/categories/gitarforsterkere

og

http://musikkinstrument.no/produkter/forsterkere/

Så om de har noen der inne jeg kan sjekke ut hadde de våre utmerket!

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sett på noe ala Blackstar HT-5.

Du trenger ikke 100W rørforterker til å spille hjemme på, spesielt i den prisklassen. Og til rundt 4kså er Blackstar et smart valg mtp din type musikk og bruksområde.

På så "Lave" prisområder gjelde det å tenke smart!

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om du bare skal jamme hjemme, og trenger en lav forsterker pga naboer, så kan du nå skaffe en line6 pod hd 500. Den kan du jamme med hodetelefoner med har masse modelleringsamper og effekter til god kvalitet. i tillegg fungerer den som et usb lydkort, og kan derfor kobles opp til PA og kan brukes til å spille inn gitaren din på data direkte om du noen gang blir interessert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil fraråde deg å gå for en cube..

Jeg har hatt cube60 i mange år, solid sak som veier et tonn.. men veldig kunstig lyd kontra mange andre av forslagene her.

Jeg støtter Mustang III, ja det er ikke en rør forsterker men den låter veldig bra alikevel, du har tonnevis med effekter og forskjellige forsterkere å velge mellom. Om du vil ha en amp som låter alt fra "fender clean" til full vreng og ønsker å eksprimentere å finne fram til de lydene akkurat du vil ha er det en perfekt forsterker!

Du har jo også line in og out til effektpedaler som fungerer helt supert, samt er med masse av software om du ønsker og recorde inn på pc.

Jeg har vertfall ingenting å utsette på min mustang III, den klarer å komme i nærhetene av alle lyder jeg ønsker, samt den låter perfekt både på super lavt volume og på maks! (noe du ikke får til med en rør amp..)

Men for all del, bare prøv forskjellige å test litt, en rør forsterker låter jo "bedre" med akkurat sin type lyd, men du blir ganske låst også til akkurat de 1-2-3 lydene. Så jeg ville heller kjøpt en Mustang III, så funnet ut akkurat hva du vil ha, så senere kjøpe en rør forsterker om du begynner spille i band osv. men igjen alt er opp til deg :)

Det er vertfall ikke et dårlig valg om du ender opp med en mustang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.