Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Test av nytt kamera / current gear


Concker

Anbefalte innlegg

Heisann!

Siden det var såpass mange som klaget over kalkulator kameraet mitt.. så ble det innkjøp av noe litt bedre..

Canon 1100D speilrefleks for å være nøyaktig.. ga vel 3500 totalt med frakt? første inntrykket er bra.. jeg er ingen fotograf, men må jo begynne et sted så ikke forvent så mye.. riktig enda ^^,

Sliter veldig med lite lys inne i huset slik nå på kvelden.. men det ble da sånn tålig greit..

Alle bildene er tatt i full manuell.

Gitarer:

Squier Classic Vibe Telecaster Custom.. lyder det hele navnet :o

img0284xx.jpg

Historien her begynner at på dagen etter min første lønning som lærling høsten 2010 skulle jeg endelig kjøpe en ny gitar da Sg'n hadde sett sine beste dager, jeg ville ha noe mer stabilt noe. Så jeg fant fort ut at Classic Vibe serien til Squier/Fender var noe og satse på da jeg ikke var/er spesielt rik, Videre så falt 60's strat'n i smak da jeg var veldig fan av SRV på det tidspunktet, jeg fikk Gjøvik musikk til og bestille en slik da de var utsolgt.. noen dager senere kom meldingen at den var inne, jeg dura ned til butikken, tok den opp og begynte å spille gjennom en blues deluxe? Uansett så låt den helt konge men jeg klarte liksom ikke å få helt halsen til å stemme.. strengene var vinklet på en sær måte kontra sg'n da der ligger de helt flatt, mens på strat øker høyden nedover halsen.. jeg ble veldig usikker, jeg elsket lyden men fikk ikke til å spille bra på den.. Så mens dette skjer kommer det en litt eldre kar ned i prøve lokalet å sitter å plimprer på en telecaster.. da la jeg merke til CV custom telecasteren som sto litt bak han.. den var.. NYDELIG!

Jeg elsket de hvite stripene på siden, og det hjalp ikke at når jeg plukket dem opp så var det som halsen var laget for meg! jeg elsket den slanke profilen, og den låt supert! så da ble jeg sittende der i 30minutter ca å jamme med han her eldre karen, og da var saken klar, jeg skulle ha en sånn!

Men nok om det.. ikke spesielt spennende for dere å lese uansett ^_^

img0286b.jpg

Gitaren var perfekt, men jeg ville gjøre den litt mer egen.. modde den litt, men uten å ødelegge for mye.

Så da ble det Custom klistremerke under bridge siden jeg var.. vel er en stor SRV fan.. Videre syntes jeg med tiden at den var litt vond å intonere, samt jeg likte hvordan messing saddler hørtes ut kontra stål utifra div youtube videoer.. Så da ble det Wilkinson kompanserte saddler i messing, det både ser å høres kjempe ut! mye bedre intonering også.

img0296wq.jpg

Videre syntes jeg at mintgrønn pickguard begynte å bli litt kjedelig så da kjøpte jeg meg en svart pickguard.. for å så videre gi denne til fattern da han kunne dekorere denne litt med laser på jobben.. jeg hadde i utgangspunktet tenkt at det bare var å brenne gjennom til det hvite i center, men det gikk ei.. så da var det å gå løs på å male D'n med knappenål.. tidskrevende men resultatet ble bra :)

Så nå er gitaren akkurat slik jeg vil ha den, jeg ser mange vurderer skifte pickup's div hardware osv osv, men nei.. jeg elsker lyden den gir meg nå, den er et sted mellom strat og telecaster, å passer perfekt sammen med champ forsterkeren, kombinert med 012 ghs boomers er den dønn stabil når det kommer til å holde stemmingen, det er en fryd å spille på den, så slik blir den.. Dont fix what's not broken? ;)

Hagstrøm Super Swede:

img0301wu.jpg

Nyeste gitaren i familien.. jeg fikk med tiden veldig sansen for Joe Bonamassa, Gary moore osv, samt jeg savnet veldig en stabil gitar med humbuckers siden SG'n er pensjonert..

Så med massiv GAS begynte jeg å se rundt på finn... ønsket å eie en ekte Gibson var stort.. men gjerrig som jeg var så var prisene litt over det jeg ønsket å bruke.. Da kom jeg over denne her..

Jeg elsket fargen, samt etter litt lesing så det ut til at dette var et røverkjøp da det er kvalitet til 5 ganger prisen (mener noen..) Prisen var også hyggelig på en 4500kr, og da jeg prøvde meg mest for morro med 3500kr fikk jeg jammen svar at det var i orden, og at han kunne møte meg på veien.. så da var det klart, denne skulle bli min.. siden har jeg elsket den!

img0303yq.jpg

Den låt helt greit stock også.. mange muligheter med coiltap og det hele, men jeg ville komme litt nærmere joe bonamassa lydmessig.. ikke direkte kopiering men lyden var veldig mørk, mens joe hadde en veldig klar å smooth vreng.. noe jeg ikke fikk til.. Så da begynte jeg å undersøke litt.. så lang historie kort.. Det ble 50's Style wiring, nye caps (PIO.. selv om dette ikke har noe å si på lyden mener jeg som elektriker, men kostet meg 20kr..) men jeg manglet noe vesentlig.,. PAF humbuckers.. jeg ville ikke bruke mange 1000kr siden var regninger på vei inn og ikke var fagarbeider enda.. men jeg leste rundt at Wilkinson lagde PAF pickups med samme specs som Seymour.. og jeg var veldig fornøyd med pickupsene jeg hadde i SG*n fra samme produsent, og en pris på 300kr så var det vært et forsøk.. et forsøk som ble utrolig bra! jeg skal aldri undervurdere billige aktører.. disse låter SINNSYKT fett.. mye klarere en stock pickupsene!

Men siden disse ikke hadde 4 tråder så savnet jeg litt coiltap funksjonen.. noe jeg løste nå nylig med å montere 3 motstander i parallell med kondensatorene.. høres 90% ut som vanlig coil tap etter mine ører å bedømme.. dog etter mange timers testing av verdier.. men veldig fornøyd slik det ble nå :) tror det ble totalt 7,5kohm?

img0306wk.jpg

Siden det var vanskelig å skaffe en orginal pickguard til denne gitaren, tok jeg å kjøpte litt plast å lagde en selv som senere ble gravert :) her slapp jeg å male også..

Alt i alt er denne gitaren akkurat slik jeg vil nå, elskbar lyd selv om tar litt tid å venne seg til å ikke ha cutaway både under og over etter 12bånd :)

PS: Veldig imponert over kvaliteten på Hagstrøm gitaren.. CTS potmetere osv i den, som jeg tror er orginalt? ser ikke tegn etter at forrige eier har gjort noe med den.. Sustain er vel det perfekte ordet å beskrive denne gitaren med!

Kommer litt senere:

Epiphone SG

DIY Champ Amp

PedalBrett

+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fine bilder til å være "nybegynner", som du påstår å være. Dette har du opplagt et talent for! :)

Å fya så optimistiske vi var da ^^,

Men takk, er vel så nybegynner man kan bli.. har bare brukt mobil kamera fram til nå.. point n shoot som man kaller det. men hjelper nok mye på utstyret her :wub:

Blir spennende å prøve det ute når blir litt oppholdsvær, har bare hatt kameraet i drøy en uke så ^_^

Mye bra læring på youtube angående fotografering ihvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder :D Hagström Swede er kanskje den eneste «LP-knockoffen» jeg virkelig liker! Litt sånn tjukkas-LP, nesten som en blanding av LP og Gretsch 6120 :D

haha tjukkas LP faktisk :D

Deilig med sånn nedsøkk på baksiden vertfall, da jeg er vandt med telecaster som gnir seg godt inn i ribbeina..

selv om den veier en god del mer, men for all del, den har vel alt som en Gibson har sånn ca, mahogny med mapletop osv.. Uansett vært pengene! Er veldig imponert over bruken av hardware samt følelsen av å spille på den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.