Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Selge en gitar, andre muligheter enn privatpersoner?


Erling

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg prøver å selge en gitar jeg kjøpte nå for et år siden, det er en Fender American Vintage '52 Hot Rod Telecaster.

http://www.fender.com/products/search.php?partno=0100232850

(svart modell)

http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=35509&artno=220594

Som dere ser er nyprisen i Norge 16 000, den er lite brukt og i god stand. Problemet er at det er ikke hver dag folk setter seg ned og tenker at de vil ha en Tele med et altfor langt navn som har nypris 16K, jeg ønsket meg noe rundt 10-11 000 kr for den. Så har noen erfaring med å selge gitaren sin til musikkforretninger? Skjønner jo at de ikke gidder og kjøpe brukte Squiere, men dette er jo en ganske god og dyr "merke"-gitar hvis jeg kan si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg solgte nylig en 52 reissue for 11 000kr. Hadde til og med som vilkår at gitaren måtte hentes i Stavanger. Gikk fint det.

Burde ikke være noe problem å selge denne for samme pris.

Tuller du? Hm, får prøve å få lånt et skikkelig kamera og ta noen nye bilder og legge ut på finn igjen da! Var en som kontaktet meg, men han ville ha den i den butterscotch(?) blonde fargen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuller du? Hm, får prøve å få lånt et skikkelig kamera og ta noen nye bilder og legge ut på finn igjen da! Var en som kontaktet meg, men han ville ha den i den butterscotch(?) blonde fargen!

skjønner problemet ditt erling, bruktmarkedet er ufattelig tregt for tiden.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ofte få innbytte på en butikk, men da må du gjerne kjøpe noe som er en del dyrere, samt ikke forvente deg all verdens i innbytte (start med å slå av momsen, så ca 30-50% på nypris avhengig av produkt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt er det kjøpers marked for tida, og har vært det en stund. Anbefaler deg å være tålmodig, så dukker det sikkert opp noen som vil ha akkurat din gitar til en pris du kan leve med. Haster det, derimot, må man nok finne seg i å gå ned i pris. Slik er det bare. Innbytte hos forhandler er naturligvis en mulighet, men som oftest får man mer igjen ved å selge privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke noe veldig akutt, selvom jeg gjerne skulle ha solgt den før sommerferien. Det kom kanskje ikke helt tydelig frem, men jeg har en god strat, og føler at tele'n er overflødig! Men takk for hjelpsomme svar, har fått tak i en venninne med speilreflekskamera som er selvutnevnt fotgrafiekspert, for se om hun kan få den litt mer attraktiv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke noe veldig akutt, selvom jeg gjerne skulle ha solgt den før sommerferien. Det kom kanskje ikke helt tydelig frem, men jeg har en god strat, og føler at tele'n er overflødig! Men takk for hjelpsomme svar, har fått tak i en venninne med speilreflekskamera som er selvutnevnt fotgrafiekspert, for se om hun kan få den litt mer attraktiv :)

Det er absolutt et godt salgstriks! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være negativ, men personlig syns jeg du har priset den alt for høyt. Som Johnnyboy skriver, så er det jo mulig, men tror det kan ta tid.

Er i dag kjøpers marked både privat og fra forhandler. Forhandlere har "ofte" tilbud på 20%-50%. spesielt på Amerikanske gitarer ( lav dollarkurs ). En annen ting er at man ikke har garanti og service nå man kjøper privat, og da kan man ( etter min mening ) like godt kjøpe på ebay. Har man en vintage gitar, eller en veldig limited, så kan man få gode priser. Men brukte gitarer på 1-5 år, ville jeg personlig aldri betalt mere enn 50% av innkjøpspris.

Men uansett. Håper du faktisk får solgt den for det du vil ha.

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.