Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nashville Custom Shop vs Memphis Custom Shop


johs

Anbefalte innlegg

god kveld, godtfolk!

vet jo godt at nashville fabrikken til gibson lager historic serien og noen es-er og at memphis fabrikken lager de fleste es-ene pluss hvite LPC. Men er det noen forskjell i kvalitet og på hvordan de bygger gitarene. Har hørt noen steder at memphis custom shopens es-er bare får en kasse med cs logo på i tillegg til et coa for markedsføringens del. Stemmer dette? Noen som kan noe om dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Who cares? Gibson har gått tom for rosewood........

http://www2.gibson.c...-Tonewoods.aspx

Ka i helvete er det de driver med der borte?

Har vært mye rart fra dem den siste tiden ja..

følger de på facebook å de "prototyp" designene de kommer med er jo helt på jordet..

Nei begynner nesten å tro at man får langt bedre gitarer til omtrent samme pris om man går litt unna de aller største å mer innpå små bedrifter som lager "custom" gitarer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går rykter og mumles rundt om i gitarkretser at Gibson ikke er de eneste som er nødt til å tenke alternativt når det gjelder rosentre og gripebrett. Det er muligens bare et spørsmål om tid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært morro med litt info om forskjellene på Custom Shop'ene til Gibson.

Så vidt jeg husker ble alle Memphis gitarene oppgradert til Custom Shop?

Det betyr vel at alle ES'er fra Gibson da ble Custom Shop?

Litt gitarkonservativ som jeg er, så regner jeg fortsatt ES'er fra Nashville CS som "ekte" CS.

De ligger også en god del over de som er produsert i Memphis i pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god kveld, godtfolk!

vet jo godt at nashville fabrikken til gibson lager historic serien og noen es-er og at memphis fabrikken lager de fleste es-ene pluss hvite LPC. Men er det noen forskjell i kvalitet og på hvordan de bygger gitarene. Har hørt noen steder at memphis custom shopens es-er bare får en kasse med cs logo på i tillegg til et coa for markedsføringens del. Stemmer dette? Noen som kan noe om dette? :)

Har retta på flere folk før om akkurat dette. Jeg var i høst på omvisning på Gibson Fabrikken i Memphis, og det var ærlig talt en gitarfanatikers våte drøm. Var en 45 minutter lang het økt for min del. Det er svært mye som gjøres for hånd på denne fabrikken, blant annet liming av binding, håndpussing av archtops, tilpassing og fin-slotting av hals, lakkering, og mye annet. Var ikke MYE CNC å se, for å si det slik, men bare litt på noen modeller.

Men det er en digresjon. Saken er den at Memphis-fabrikken lager alle ES- og CS- gitarer, altså hollowbodys, som ES-335, 339, 355, osv. samt CS-356, 359. Basically alt av hollow-gitarer. Det eneste de lager av solidbodys er doubleneck gitarer. Både custom-shop signaturutgaver og vanlige doublenecks. Altså, IKKE Les Paul Customs. Dette tar Nashville-fabrikken seg av.

Gunnarpåmo :

Kvaliteten på det ferdige produktet kan diskuteres, men nå har det seg slik at Memphis fabrikkens største produksjon går på laminatgitarer. Det er det de selger mest av. (ifølge guide på memphisfabrikken).

Jeg ville ikke hatt noen skrupler med å kjøpe en gitar fra memphisfabrikken.

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ingen problemer med å kjøpe en gitar fra Memphis fabrikken,

men syns det er merkelig at alle standard USA produserte ES'er plutselig er borte,

og at alle ES-modeller nå har blitt Custom Shop modeller.

Det tror jeg "vanner" ut Custom Shop begrepet enda mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.