Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pilotlampe for amp


Anbefalte innlegg

Mangler pilotlampe på Madampen min, som viser om den er på...

Burde jo være en smal sak å få lagt til..

Det er jo 6.3 V AC ut fra trafoen på den, og disse lampene her: http://www.banzaimus...-Deep-Blue.html de er vel for 6.3 V AC?? Ser ikke at det er spesifisert noe sted, bare gjetter!

Bruker akkurat samme (ser helt lik ut) på champ'n min.

Men jeg kjøpte her:

http://www.ebay.com/itm/120731616020?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2648#ht_980wt_1064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk også å sjekke hvor mange mA lampa trekker, og hvor mye trafoen kan levere. Ser ikke det spesifisert for den lampa. Alternativt kan du montere en 220V lampe mellom strømbryteren og Trafoen.

Er snakk om såppas lite at det ikke har noe å si..

Nå kan du fint bruke led, men er jo mer "vintage" med glødelampe da :) mer behagelig å se på også når man justerer inn knottene.. men smak å behag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madamp G2 har 2 store knotter å stille på... Egentlig brukes bare volum, tone står ganske rolig. Så det er ikke noe stort poeng å ha en lettlest amp! Chassiset er veldig lite, så en liten LED passer sånn sett best. Rett og slett vanskelig å finne plass til et 12-16 mm hull..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er etter det jeg har forstått såppas nevenyttig at du kan lage en "pilot lamp" med et standard "hus" og lirke inn en høylys LED inn i denne med en passende seriemotstand. Det er jo ikke mye strøm en slik LED trenger.

EDIT: leste litt feil her, men lar den stå ;-)

Endret av Hank Annicke Noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.