Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til pickup valg


Thammarat

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg er en rimelig nybegynner på gitar, men har jo mine meninger og hva jeg ønsker av lyd ut utstyret :-) Det jeg har av elektriske gitarer er en Ibanez med HSS pickup konfigurering og en Fender Strat 50's med SSS. Nå er det slik at jeg har noen favoritt gitarister samt lyd som jeg hadde ønsket å nærme meg mhp lyd i allefall :-) Selv om man må ut med noen kroner så er det verd det synes jeg p.g.a motivasjon til å øve. Liker jeg ikke lyden så er det vanskelig å bruke nok tid til øving.

Så til saken:

En gitarist jeg liker og som definitivt vet å finne godlydene er Vinai Trinateepakdee (fint om noen kunne høre litt rundt han). Han bruker en HSH pickup konfigurasjon, men det jeg lurer på er hva jeg kan gjøre for å nærme meg lyden hans. Jeg er egentlig ute etter pickup'er som passer best til fusion type lyder. Jeg håper å muligens kjøpe meg et Eleven Rack evt. en Axe FX. blir for mye forskning for meg å bruke pedalkombo og jeg har egentlig ikke bruk for en evt. rørforsterker da jeg bare spiller hjemme. Har en GT-10 nå, men klarer ikke å komme fram til ønskelig lyd på den.

Har bestemt meg for Seymour Duncen pickup'er men det store spørsmålet er hvilke?

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det er jo mye du må ha av gear hvis det skal høres helt likt ut. Blandet med litt teknikk på samme nivå osv osv.

Men nå har ikke jeg hørt noe særlig på han Vinai. Men fant noe greier.

Sjekk det ut. Tror han bruker noe fra brunetti.

Har ikke altfor mye peiling på pickups. Bruker kun emg og SD pickups. Mye til metal.

Men Vil ikke anbefale noe siden jeg ikke vet hvilke pickups som er noe i nærheten av han duden.

Han bruker visst en bacchus custom gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er akkurat det, Bacchus'en har jo ikke noe SD tekst på pickup'ene. Er kanskje noen av SD sine som ikke har det?