Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tape gitare for å motvirke "ulyd" i forsterker. (usikker på formulering her)


egharstorbass

Anbefalte innlegg

Når en spiller med forster og akust opplever eg en "ulyd" eller høy summing om eg skrur opp en del. Har sett at mangen taper dette hullet bak strengene. Tenker eg da at dette er for å motvirke dette? Dette er vel ikke noe dum ide med tanke på at denne skal av i etterkant og vil det virke? Har aldri prøvd selv, men ville sjekke her først om dette ville gjøre noe endringer i etterkant. Skjønte ikke helt hva eg skulle søke på heller så starter bare en ny tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det er feedback som er problemet har hvordan du sitter i forhold til forsterkeren har mye å si. prøv med større avstand, og pass på at gitaren ikke peker mot forsterkeren. eksprimenter også med eq, dvs skru på treble/bass/mid kontrollene på på forsterker(og gitar) og se om støyen blir mindre. vurder også hvordan du bruker volum. mye volum på gitar/ lite på på forsterker, mye volum forsterker/ lite på gitar, mye volum begge steder?

gtrzn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tape funker fint det, men du kommer til å hate deg selv den dagen du skal ha av teipen for å selge gitaren eller noe slikt, og gitaren blir full av teiprester du ikke får av. De som Ralph linker til anbefales, og de billigste er gode nok i massevis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det er det som skjer. Var litt usikker på formulering.

http://www.gitarist....Dempe&.x=0&.y=0

Kan dette være løsningen din?

Takk for den ser ut som en god løsning :D

Tape funker fint det, men du kommer til å hate deg selv den dagen du skal ha av teipen for å selge gitaren eller noe slikt, og gitaren blir full av teiprester du ikke får av. De som Ralph linker til anbefales, og de billigste er gode nok i massevis :)

En våt klut med lunka vann får vel det vekk gjør den ikke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det er det som skjer. Var litt usikker på formulering.

Takk for den ser ut som en god løsning :D

En våt klut med lunka vann får vel det vekk gjør den ikke??

Kommer an på hvilken tape som er brukt, og hvor lenge den har sittet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.