Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Valgets kval: Torero eller Blackjack


wiggum

Anbefalte innlegg

Selv hadde jeg nok valgt PRS denne gangen. Rett og slett fordi jeg har blitt helt forelsket i feelingen av en PRS i henda. Selv har jeg ikke kjøpt noen enda, pga dårlig råd og større behov for en ny amp, men min neste gitar blir trolig en PRS, eller så skal jeg kline til med en Mayones!

Nå sier jeg for all del ikke at Schecter er noe dårlig valg. Jeg har prøvd akkurat den gitaren du nevner, og den er god som gull den, altså, men jeg følte at jeg likte lyden i EMG mye bedre enn Blackout'ene... Men så er det bare min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BlackJack ATX er en helt fantastisk gitar. Prisen er vell på litt under 8k her i landet, men lyd og kvalitetsmessig så målet den seg lett med LTD-gitarer i 12-15k prisklassen. Helt fantastisk flott øks, en av de gitarene jeg har blitt mest imponert over de siste årene. Jeg liker den til og med bedre enn Hellraiseren min som koster mer enn Blackjack.

Som sagt, så er det en veldig ren metal øks. Den duger til alt annet, men det er ingen tvil om at gitaren er laget til å bli spilt metal på.

Angående vs Torero, så tror jeg at det er veldig smak og behag der. Da toreroen også er en god gitar.

Eneste som er et minus for meg med blackjack, er at den har for hotte pickups (SD Blakcouts)

De fleste syns at disse låter bedre enn EMG og mer organisk etc, men jeg byttet mine ut med EMG fordi de var altfor hotte til mitt bruk. Ingen stress å bytte though, byttet likt mot likt mot en på forumet.

I tillegg så ELSKER jeg den matte finishen, og da ikke minst på halsen! Uberbehagelig å spille på en mattet hals.

Har du prøvd noen av disse to? Hva ser du etter?

PRS SE-serien er tross alt helt fantastiske gitarer, og specsa på Toreroen lover godt og ikke minst utseende.

Men jeg tror likevel at det er meget få gitarer i prisklasse under 12k nypris som kan måle seg med Blackjack ATX-serien innenfor den sjangeren.

Hvis du googler litt etter reviews, så ser du hvor mange som har blitt imponert over hvor bra ATXen er mtp pris.

Hvis du uansett velger Toreroen, så tviler jeg likevel på at du blir skuffet. Det er snakk om to gode gitarer her, og det som skiller dem her er smak og behag.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha torero selv :) å det er en fantastisk god gitar! Tror ingen av disse er bedre enn hverandre, speccsa er så og så de samme omtrent, var jeg som bytta pups med troll, å jeg synes blackouts låter bedre enn emg's, men det kan kanskje ha noe med at jeg har hatt emg i maaaange år nå, å muligens blitt litt "lei". Utseendemessig syns jeg toreroen slår schecter'n, vil tro de er ganske like når det gjelder spillbarhet

Edit: toreroen min skal muligens selges da det blir mayo til sommeren.

Endret av Dead Theory
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

disse to gitarene har vel ganske forskjellig halsprofil? Blackjack er vel ganske mer "beefy" enn torero? Har testa Torero, og den står definitivt på GAS lista mi ja...:)

Toreroen har ikke så veldig tynn hals selv om navnet på halsprofilen er wide thin, den er mye tykkere enn ibanez halsene, den minner litt om halsen på schecter synyster custom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha torero selv å det er en fantastisk god gitar! Tror ingen av disse er bedre enn hverandre, speccsa er så og så de samme omtrent,

Ja, er det egenlig pickupene som avgjør her. Syntes Blackout'ene har vel mye gain. Og jeg foretrekker egentlig den mer fokuserte/tightere EMG-lyden. Så det ser ut som om jeg går for Torero'n. (Liker utseende og fargen bedre også.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er det egenlig pickupene som avgjør her. Syntes Blackout'ene har vel mye gain. Og jeg foretrekker egentlig den mer fokuserte/tightere EMG-lyden. Så det ser ut som om jeg går for Torero'n. (Liker utseende og fargen bedre også.)

Hvilken farge blir det? Jeg har greyblack versjonen, synes den er finest, jeg synes btw at blackouts er tightere enn emg's ;) å endel klarere ;) men skal du spille clean så trenger du en amp med mye headroom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.