Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

2 nye DIY pedaler på brettet


Anbefalte innlegg

Da ble jeg nettopp ferdig med 2 nye prosjekter jeg har holdt på med den siste måneden. Har bygget en ny Klon (for de av dere som så tråden med dobbeltpedalen), da jeg ville ha den i litt mindre chassis, og en kompressor basert på Rothwell Lovesqueeze. Artige prosjekt, og desto artigere når det kommer lyd utav forsterkeren...Alltid like spennende å se om de virker første gang. De gjorde de, og her er litt bilder underveis:

The progressor kompressor:

Det ferdige kretskortet. For de av dere som reagerer på den enorme elektrolytten til høyre, så er det fordi jeg gikk tom for axial 100uF kondensator

t_2012-02-16 01.17.36.jpg

Ledningestyret begynner å ta form:

t_2012-02-17 00.04.25.jpg

Like før testing:

t_2012-02-17 01.43.19.jpg

Den ferdige kompressoren. Ser helt jævli ut, men så er jeg heller ingen grafikk-designer:

t_2012-02-17 02.10.11.jpg

Ble imponert over denne. Farger lite av lyden, og gir en kjempegod sustain uten at det høres helt "auto-tune" ut.

Kbon Overdrive:

Det ferdige kretskortet. Her har jeg brukt en del Piher NOS motstander for mojo:

t_2012-02-28 23.13.00.jpg

I startfasen av offboard wiring:

t_2012-02-29 00.34.14.jpg

Alt av ledninger på plass, klart for lokk og testing:

t_2012-03-02 00.30.58.jpg

Den ferdige pedalen:

t_2012-03-02 00.38.54.jpg

Konlusjon på Klon klone...For å si det slik, jeg skjønner hypen. Fantastisk lyd av denne. Farger utrolig lite av tonen, men bare gir det ekstra "piffet". Men verdt 4000,-? Ikke hvis man kan bygge selv ;)

Poenget med denne tråden? Ikke annet enn å skryte litt, og kanskje gi inspirasjon til noen med en liten drøm om å bygge selv. Det er ikke lenger enn 1 år siden jeg begynte å drømme om å bygge selv. Leste litt grunnleggende teori, og satte i gang med en enkel fuzz. Siden har det ballet på seg, og gleder meg allerede med å begynne på neste prosjekt.

Endret av bonsaxen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.