Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson memphis?


Rokstad

Anbefalte innlegg

Hei, nettopp fått meg en gammel el-gitar hos en eldre kar som ryddet på loftet, den er litt slitt og mangler et par strenger, men det jeg lurer på om denne er veldig gammel.. Noen som vet litt om gibson gitarer, eller memphis som det står på den. .? Tror selv at den kan være en god del år... verdi??

post-11339-0-00491700-1330709157_thumb.j

post-11339-0-66609300-1330709179_thumb.j

Endret av Rokstad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memphis Guitars were guitars produced during the late 1970s and early 1980s. Memphis Guitars were affordable guitars that were imported from Asia and distributed in the United States by C. Bruno and Sons in the mid-1970s to 1980s. The product line included Fender and Gibson-styled instruments as well as some original designs. In the early years they were manufactured by Matsumoku Industrial.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha sett dette bli solgt på finn for lenge siden? Mener å huske at den ble solgt for ikke så mye.

En kompis av meg skal vel ha en sånn liggende også. Han fikk den av naboen sin for lenge siden. Tror han sa at den ble kjøpt for 500kr.

Om du forresten vurderer å selge den, så si i fra=) Kunne tenkt meg en gitar med humbuckere i, de som er på bør vel mest sannsynlig byttes med noe bedre.

Endret av RalphDarwin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha sett dette bli solgt på finn for lenge siden? Mener å huske at den ble solgt for ikke så mye.

En kompis av meg skal vel ha en sånn liggende også. Han fikk den av naboen sin for lenge siden. Tror han sa at den ble kjøpt for 500kr.

Om du forresten vurderer å selge den, så si i fra=) Kunne tenkt meg en gitar med humbuckere i, de som er på bør vel mest sannsynlig byttes med noe bedre.

Tror nok den er verdt mer en 500 kr, skal få litt mere info om den før jeg vurderer noe salg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle gitarer som er "knock offs" dvs kopier av fender og gibson gitarer er ikke verdt veldig mye, alt fra 500 til 4000kr (de fleste av hva jeg har sett)

Men igjen så er noen av de kjempe gitarer også!

ok, men hvordan finner jeg ut om det er kopi eller ikke?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en kopi, av den grunn at det ikke er en Gibson.

Pris, 1000 til 2500,- ville jeg sagt, alt etter kjøper.

men kan den være gammel ? fant noe info om at disse gitarene ble laget på 60-70 tallet, den lukter ivertfall gammel :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.