Gå til innhold
Fluehode

Hvor kjøpe ny utgangstrafo?

Anbefalte innlegg

Har en Laney GH100L hvor utgangstrafoen er røket.. Noen som har tips til hvor jeg kan få tak i ny? Har sett på mercury magnetics sin side, men trenger andre forslag.. Det er en 100w forsterker med 4 6l6 utgangsrør..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tubeampdoctor.com, Heyboer, Classic Tone,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Norsk nettbutikk....Audio-Tech.

Veldig god kommunikasjon og service.

Edit: Upps, ser nå at det er samme butikk Lakrisen linket til....

Endret av Carpal67

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går greit å kjøpe en tilfeldig 100w transformator merket 6l6 to 4,8 or 16 ohms gjør det ikke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vil fungere.

Ellers er det veldig praktisk om du finner en hvor skruehull og orientering stemmer. Det kan spare en del arbeid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en Laney GH100L hvor utgangstrafoen er røket.. Noen som har tips til hvor jeg kan få tak i ny? Har sett på mercury magnetics sin side, men trenger andre forslag.. Det er en 100w forsterker med 4 6l6 utgangsrør..

Laney GH100L kan ha både 6L6 og EL34 utgangsrør, jeg vet ikke om det har noe å si for valg av utgangstrafo.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Laney GH100L kan ha både 6L6 og EL34 utgangsrør, jeg vet ikke om det har noe å si for valg av utgangstrafo.

Jau, jeg blir litt usikker av dette.. Den eneste muligheten jeg finner på de oppgitte sidene tidligere i denne tråden er trafoen til en fender tonemaster, og for meg så høres ikke det ut som noe som hører hjemme i en 100w veldig marshallinspirert amp..

Er det mulig å kjøpe en el34 til 4,8,16 ohm til marshall heller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jau, jeg blir litt usikker av dette.. Den eneste muligheten jeg finner på de oppgitte sidene tidligere i denne tråden er trafoen til en fender tonemaster, og for meg så høres ikke det ut som noe som hører hjemme i en 100w veldig marshallinspirert amp..

Er det mulig å kjøpe en el34 til 4,8,16 ohm til marshall heller?

Nope fender utgangstrafoer låter helt annerledes. 100W Marsall OT går fint såfremt det passer med høla osv som EBT skriver over.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Jackmons
      Hei. Hva slags nettbutikk vill folk hær inne anbefale å handle fra. Er på utikk etter Gitar. Lydutstyr/Studioutstyr. Å også tanken på CITES regler. Selv vet jeg bare om Gear4Music. 4Sound. Gitarhuset. Backstage. Tusen takk før svar  
    • Av minigrill
      Hei, jeg har nettopp vunnet en budrunde på en axe fx 2 over ebay fra USA. Hvis selger oppgir pris på 200$ til en vare som jeg egentlig ga 2000$ for, så slipper jeg jo unna med noen tusen kr i importskatt. Har noen av dere gjort noe lignende? Evt. hvor "sikker" er denne metoden?
    • Av Affen
      Intet vondt ord om Gitarist.no, men utvalget av plekterbrett er noe kleint. Derfor spør jeg her om anbefalinger. Hvilke nettbutikker har bra utvalg av dette(gjerne til en rimelig penge)?
      Er ute etter et tortiosebrett til Les Paul Jr.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.