Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Cubase 6 lydkort?


Anbefalte innlegg

Ser ikke poenget med å bruke 6000 spenn på cubase om du er kjent med reaper.

Du sier du ser etter nytt lydkort. Det er mye enklere å hjelpe deg om du forteller hva slags specs du vil ha på lydkortet.

Eg lagde ein tråd om dette før eg fekk cubase ideen. http://forum.gitarnorge.no/topic/44398-anbefaling-til-lydkort/

Kansje dykk har rett ang. reaper. Men eg tenkte kansje cubase ville gje megh bedre resultat, og den har fleire vst til mixing osv.. Men eg har egentlig ingen problem med reaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cubase gjør deg ikke til en bedre musiker, får deg ikke til å låte bedre, og har ikke så mange flere muligheter enn hva du ville brukt i reaper på amatørnivå. Selv har jeg brukt Cool Edit Pro 2.0 i 5-6 år. Tidenes simpleste program.

Hakking og lagg kan ofte skyldes hardware i datamaskinen din, ikke opptakshardware.

Men for all del. Om du har lyst, har du selvfølgelig lov :)

M-Audio er konge lydkort! Pris varierer iht. specs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lydkvaliteten i Reaper og Cubase er klin lik.

Jeg kjenner ikke Reaper, men Cubase- programmet er så stort og svært at man helst bør jobbe med det ti timer hver dag å årevis før man har oversikt over hva programmet kan.

Når det gjelder VST, så er det ikke slik at en VST bare passer til et program. Hvis et program har støtte for VST, akn alle vst- filer brukes i alle slike programmer, med forbehold om noe versjonsgreier her.

Altså- kjøper du for eksempel Antares autotune som VST, vil du kunne bruke det i alle lydprogrammer som har støtte for VST. En VST er bare et lite program, et plugin til lydprogrammet som oppfyller visse krav, en standard, slik at det kan brukes i forskjellige lydprogrammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.