Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skal kjøpe ny bass


madselias

Anbefalte innlegg

Hva slags musikk skal du spille? Mitt umiddelbare tips, basert på personlige preferanser, er en Fender Jazzbass. Enten en brukt amerikansk eller en ny meksikansk. Allsidig bass som kan brukes til det aller meste, men den har bare singlecoils, så om du skal spille tyngre musikk er det mange som foretrekker enten Fender P-bass, eller noe med humbuckere.

Ibanez og Yamaha lager også mye fint i denne prisklassen, evt kan du se om du finner en brukt G&L Tribute. Denne får også utrolig mye bra omtale, og ligger vel på rundt 5 på bruktmarkedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brøv å få tak i en brukt fender jazz bass. Vis ikke så er Yamaha og ibanez gode i den prisklassen ny.

Men fra hvor bør jeg bestille??

Jeg glemte å nevne jeg bruker å spille rock/heavy metal, men trenger en alsidig bass. Har sett på G&L L-2500..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags musikk skal du spille? Mitt umiddelbare tips, basert på personlige preferanser, er en Fender Jazzbass. Enten en brukt amerikansk eller en ny meksikansk. Allsidig bass som kan brukes til det aller meste, men den har bare singlecoils, så om du skal spille tyngre musikk er det mange som foretrekker enten Fender P-bass, eller noe med humbuckere.

Ibanez og Yamaha lager også mye fint i denne prisklassen, evt kan du se om du finner en brukt G&L Tribute. Denne får også utrolig mye bra omtale, og ligger vel på rundt 5 på bruktmarkedet.

Har sett på G&L tribute, og jeg trenger en 5-strenger. Jeg spiller mest rock/heavy metal, men jeg trenger en alsidig også ;) Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvor du kjøper den, du kan få en bruklt "ekte" G&L fra statene for det trådstarter har tenkt å bruke.

Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg har alltid hatt lyst på denne:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=33400405

Så den anbefales.

Må og nevne at jeg synes du burde gå på en butikk og prøve rundt på forskjellige basser, Jeg har spilt Hardere former for metall på alt fra Fender P basser fra tidlig 70tall til Moderne Ibanez SR506, du kan bruke det meste til de fleste sjangere. det viktige er at DU liker å spille på den.

Endret av Thunder Fingers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibanez og Yamaha lager også mye fint i denne prisklassen, evt kan du se om du finner en brukt G&L Tribute. Denne får også utrolig mye bra omtale, og ligger vel på rundt 5 på bruktmarkedet.

Fant en ny til litt over 4000 i usa, den var på tilbud fra 1150 dollar til 700 (med kupong). Tror jeg går for denne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på at når du bestiller fra USA må du betale 25% moms på vareverdi+frakt ved import til Norge. Man anslår vel gjerne 100$ i frakt, så totalprisen importert til Norge med moms blir da 1000$, eller 5500 norske. Du må også legge på et par hundre kroner i fortollingsgebyr, og frakten kan jo bli noe mer, så jeg ville regnet 6000 norske for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på at når du bestiller fra USA må du betale 25% moms på vareverdi+frakt ved import til Norge. Man anslår vel gjerne 100$ i frakt, så totalprisen importert til Norge med moms blir da 1000$, eller 5500 norske. Du må også legge på et par hundre kroner i fortollingsgebyr, og frakten kan jo bli noe mer, så jeg ville regnet 6000 norske for den.

Ja, men jeg skal besøke en i usa og skal derfor frakte den til han. Så tar jeg den med i flyet for da slepper jeg å betale moms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.