Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp med nye rør


Anbefalte innlegg

Kanskje røret ikke gikk skikkelig nedi sokkelen sin. Umulig å si når feilsituasjonen ikke kan gjentas... og kanskje ikke så veldig relevant når ampen er solgt?

Her er et bilde av en Little Giant. Ser ut som det står 12AX7A/ECC83 på denne.

hpim3032.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Nytt problem, setter rørene i, slår på, men ingen lyd. Bytter ut power røret til det gamle, men ingen lyd. Bytter til gammel preamprør og nytt power og får lyd.

Altså noe er galt med det nye preamprøret.

Jeg kjøpte dette (http://www.banzaimusic.com/12AX7-EH-GOLD.html) altså heter det 12ax7 EH, har den de siste bokstavene EH noe å si for at det er en spessiel type 12ax7 rør?

En annen ting, som dere ser på bildet i posten rett ovenfor står det 12ax7A på sokkelen, men når jeg ser på selve røret som står i står det 12ax7B på det røret. Fra det jeg har lest meg opp så skulle ikke dette heller ha noe å si.

Så, er det noen som har noen god forklaring på hvorfor ikke det nye preamprøret funker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Ok, skulle egentlig sende røret i retur i dag, men bestemte meg for å sjekke en gang til om jeg kunne ha gjort noe feil. Satte det i, og fikk lyd (!?).

Jeg vet hvert fall at dette blir et spørsmål som gir svar rett fra hofta i blinde, men er det noen som kan ha en forklaring på hvorfor det skulle være helt dødt første gangen jeg satte det i også plutselig fungere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.