Web Analytics
Jump to content

oppgradere hjemmestudio, rotet meg helt bort

Recommended Posts

Hei!

Jeg regner med at dette er tatt opp på en eller annen tråd, men etter en lang søken på nett, forhandlere youtube videoer og div andre forum så er jeg ganske lost.

Saken er at jeg har tenkt til å faktisk komme i gang med hjemmestudioet. Har til nå hatt Steinberg Ci2 lydkort og Cubase Ai5. Nå skal det kjøpes inn miksebord, Cubase 6,5, studiomonitorer etc. og jeg har stoppet på miksebordet.

Det jeg er på utkikk etter er et miksebord med DAW og 16 motoriserte fadere (som ikke er kritisk, men nice to have)

Er det noen som har noen tips?

Er som dere skjønner ganske fersk på dette så trenger et bord som man kan utvikle seg på og som jeg kan ha en stund.

Pris bør ligge mellom 10 000 til 20 000.

Har sjekket ut Presonus 16.4.2, virker veldig bra samt at de har en oppegående service desk/forum også.

Har sjekket ut mer hva som finnes av løsninger. Det er jo veldig mye for en noob. Siste som virket interessant var et lydkort med 16 inputs samt en ren DAW kontrollflate.

Vanskelige greier:)

Nå skal ikke jeg legge meg oppi hva du trenger eller ikke trenger, for det vet du best selv, men til saken:

jeg ønsket meg også 16 fadere, fordi jeg syntes det virket lurt. Jeg handlet meg tre store skjermer i stedet for, samt en Behringer BCF 2000. Da har du så mange fadere du vil, men i banker på 8 og 8, devs at bare 8 er tilgjengelig av gangen. Du skal "ekstremratte" mye før du har behov for tilgang til mer enn 8 fadere av gangen. Vi har bare ti fingre :)

For meg er det en bedre løsning, og mye billigere.

CastorFiber: takker for tipset, ser på mulighetene den har nå :) Dette med 16 motoriserte fadere er jo ikke noe MÅ HA greie, men kjekt.

Grunnen til 16 input er for at jeg ønsker muligheten til å ta opp bandet etterhvert som jeg utvikler meg på dette. Derfor noe som gir stor muligheter for utvikling. Vil ikke ha noe som jeg begynner å få teken på for så å måtte kjøpe inn noe nytt med en gang.

hkh: som f.eks?

NF- ofte så er det jo slik at når man tar opp som amatør, så setter man kurante nivåer på alt, og så spiller man inn. Så, når sporene er på plass, så aktiverer man automatisjon, og justerer på sporene i ro og fred i etterkant. Da er det ikke så ofte at man jobber med så mange spor i slengen, for å si det slik, og åtte er etter min ringe erfaring mer enn nok, men andre kan ha andre behov og vaner. Er jo ikke noen fasit her. Klarer man å simultanjustere 16 spor, er man god, synes jeg.

Jeg liker hardwarefadere. Gir meg bedre kontroll enn å sitte og pirke med musa, men det kan jo være bare fordi at det er det jeg er vant med.