Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp med kjøpe av amp (info, pro/cons, osv)


Anbefalte innlegg

Mulig man merker forskjellen om man sitter og skrur og spiller for seg selv, men i en bandsammenheng så merker man ingen lydmessig forskjell på Bugera og dyrere amper. 333 er 5150-klonen, right? Så et band live der ene gitaristen spilte på en 5150 og andre gitaristen spilte på Bugera-varianten av denne, og det var ikke mye noen stor lydmessig forskjell, og jeg reagerte hvertfall ikke på at andregitaristen hadde dårligere lyd.

En del konstruksjonsmessige svakheter skal vel også ha blitt ryddet opp i nå såvidt jeg vet så ampene er mer driftsikre og mindre utsatt for feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye Infinium-featuren er jo også kjekk da, og Bugera skal jo også være hånbygd av Behringer selv :P Men frykten for Behringer er oppspilt, den er overdrevet og latterlig. Lydmessig er de jo helt på linje med andre amper i samme prisjikt, om ikke bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør MESA'en til en kompis også, og den koster 19k.

Det eneste Behringer står for i Infinium-serien er finansieringen. Alt av specs, mekanikk og meteriale er det Bugera's designere og teknikere som har gjort.

"Låter dritt" er forøvrig en tullete påstand, da det handler mest om hver enkelts smak, brukeren, bruksoråde og en rekke andre variabler.

Har ikke kjøpt enda, forøvrig, og blir fortsatt noen uker til.

333XL er forøvrig ikke en 5150-klone, dog har den samme bruksområde. Den har blant annet en langt bedre clean-channel.

For 6k tør jeg påstå at man ikke finner en bedre amp til det bruksområdet, og jeg er ikke interessert i å betale blodpris for et over-hypet merke som MESA eller Engl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig der! Det kanskje mange tenker på når de kjøper slike merker, er at det kanskje blir et salgsobjekt etter noen år, fordi man vil bli kvitt den pga merket. Slik er det ikke med dyrere merker, som man gjerne vil vises sammen med. Egentlig er det helt tullete, men det er sånn det er .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.