Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp med kjøpe av amp (info, pro/cons, osv)


Anbefalte innlegg

Heisann!

Skal etterhvert nå gå til innkjøp av min første rørforsterker. Kabinettet er allerede bestemt, et Engl XXL 4x12 med V30 i.

Amp-messig står det mellom Peavey 5150, Laboga Mr.Hector og Carvin MTS 3200.

Tre forskjellige amper, i veldig forskjellige prisklasser.

Sounden bør gi tight lowend, crunchy distortion (ikke stoner-fuzz crunchy, men skikkelig trøkkete) og god definisjon med mye gain - uten fizzy ulyd.

Peavey 5150 er vel et ganske sikkert kjøp, har jeg skjønt, men tenkte å se rundt for å finne noe som ikke er helt A4.

Lydbildet ampen skal brukes til, både clean og distortion, har referanser i A Perfect Circle, Stonegard, SOiL, Dunderbeist, System of a Down og Stone Sour.

Tips/ris?

Endret av Christopher S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ganske safe med 5150 ja, men cleankanalen der er ikke noe å skryte over hvis du skal ha en veldig clean amp.

Men du får jo likevel mye amp for pengene mtp hvor heftig vreng den har.

Ellers kan du sjekke ut Mesa Boogie Rectifier, Marshall JVM, ENGL Blackmore hvis du vil ha litt mer allsidighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for ideer, men cab er bestemt (som det står i åpningspost) og det er de tre ampene jeg har nevnt det står i mellom. Verken Engl, MB eller Marshall er av interesse.

Clean er ikke kjempeviktig, og det som er av cleanpartier er mer for dynamisk effekt og er ofte brukt med chorus etc så det er distoetion det står og faller på.

Endret av Christopher S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det finnes så mange amper idag at man må ta seg ekstremt god tid til å se. Til 18k får du jo til sammenligning en håndwired Plexi av marshall, som for noen er the best there is. Jeg føler at alt for mye koster mer enn det egentlig er verdt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vet det er mange her som vil si meg i mot, men gjør deg selv en tjeneste og styr unna Bugera. There's no such thing as a free lunch. Du får akkurat hva du betaler for.

Min 333 hadde gått ut gjennom vinduet etter et par måneder, om jeg ikke hadde fått solgt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.