Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Yngwie Malmsteen om andre band!


Troll

Anbefalte innlegg

Malmsteen er en god låtskriver, men har vært sin egen største fiende over årenes løp. Han tror at lykken ligger i å spille flest mulig toner på kortest mulig tid, han vil ha full kontroll på absolutt alt og han er usedvanlig stor i kjeften! Jeg vet at han er veldig inspirert av Blackmore, så jeg lo godt da jeg leste et intervju med Blackers på 80-tallet hvor han kommenterte Malmsteen. "He's a little "flying over the fretboard", but he's good and I think he'll probably write something great in a few years time". Som jeg ser det er Malmsteen akkurat den samme i dag som dengang, så kanskje Blackmore fremdeles venter i spenning på "something great"? :P

Malmsteen har hatt sine great moments han, men de siste 20 åra har han vel bare prøvd å gjenskape det han gjorde på '80-tallet, uten å lykkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja. Jeg husker enda da Steinar Fjeld spilte "Feels just like paradise" på radio her i Norge den gangen vi hadde hele en kanal å velge i, og jeg kan nesten enda kjenne ilingene nedover ryggen over gitarspillingen. Jeg hadde aldri hørt noe i nærheten av maken. Alvin Lee med "going home", og kanskje Frank Marino fra California Jam, men likevel. Dette var dobbelt så halsprekkende..

Husker enda kommentaren om at "denne fyren har fart på pølsefingrene". Glemmer det aldri.

Det skal den sære og selvopptatte karen ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer. Hadde ikke engang navnet på låta korrekt. Uansett har det brent seg inn i minnet, og har vel aldri sett den videoen før. Kanskje like greit det.

Joe Lynn Turner hadde jeg sjekk på, fordi jeg fikk en kassett fra en annen kar i militæret. Han likte ikke sånn bråkemusikk som Fandango spile, men jeg koblet ikke JLT til denne sangen dengang.

Denne eksplosjons- vrikkepårompa- megaposingsaken har da andre gjort bedre sånn sett. Karatesparkene til Malmsteen blir veldig slappe mot det herr Roth presterer.

Denne, femseksempel. Til glede for nye lesere, som det heter i Donald. En av mine favorittvideoer. Moroa begynner egentlig på 1.37

Låta er bra den. Synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker godt jeg leste dette den gang bladet kom ut.

Det som er forfriskende med Malmsteen er at han snakker rett fra levra og ikke akurat er politisk korekt :D

Ellers er jeg enig med Audun. Malmsteen hadde sin periode på 80tallet og har vel egentlig ikke gjort noe som har vært i nærheten siden selv om han selvsagt

fortsatt spiller fantastisk.

Rising Force, Marching out og Trilogy er rockegitarpensum.

Mye bra på Odyssey og men fæl produksjon og litt for sukkersøtt selv om jeg er en stor fan av JLT i Rainbow.

Heaven Tonight er selvsagt høydaren der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart å tenke på at en kjole av kjøtt skal få folk til å reagere etter å ha sett Roth i aksjon. :D

Jeg har også det gitarbladet med Malmsteens utskeielser. :) Er mange nok som er diplomatiske når de snakker om andre gitarister, og han har jo strengt tatt nok å vise til, så han må få lov til å si sitt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeps det er ingen ting å hisse seg opp over. Alt han sier stemmer, men det er jo kanskje få som har en så anal tilnærming til det å spille "riktig". Stort sett alle musikkstudenter jeg vet om går gjennom en periode med akkurat det samme. Når det gjelder å spille bends og vibrato osv in tune er Malmsteen helt rå. Det har han alltid vært og det er få som matcher han på det. Og med en gang man har "pitch" så låter alt annet surt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å høre på det Jeff Beck-klippet. Samtlige bends er jo sure, og det er jo helt utrolig som Malmsteen sier, at INGEN i produksjonskjeden har merket dette. Kanskje ingen har turt?

Jeff Beck spiller jo "surt" med vilje. Det er jo en av tingene han er utrolig bra på, han bruker jo massevis av mikrotonaliteter i de fleste låtene/soloene sine. Derfor blir det ganske teit å vurdere musikken hans sånn som Malmsteen gjør, men fyren er jo tydeligvis helt ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.