Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Installering av pickups


Sorg

Anbefalte innlegg

Er det noen tråd som tar for seg hvordan man gjør dette, hva man trenger av utstyr, etc..?

Har aldri gjort det selv og skal innrømme jeg ikke er spesielt handy.. Men hvis man ønsker å teste ulike pickups blir det jo dyrt i lengden å alltid betale andre for jobben..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes MANGE guitar om du tar et google søk.

Det du trenger av ustyr er egentlig bare en loddebolt, og en skrutrekker.

lodde av ledningene på de gamle pickupsene, så tar du av strengene, tar på de nye lodder på igjen, justerer de nye pickupsene (høyde)

Et tips er å ta den fremre først (hals pickupen) da det er lettere å dra den ledningen gjennom kroppen før du tar å setter inn den i bridge.

Veldig viktig å justere dem etterpå, det har mye å si på lyden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanskelig å lodde helt greit til hobbybruk, men selv det krever øving, så som Castor sier er det nok lurt å skaffe seg et pot og noe ledningsrester (om du ikke har det selv så PM meg adressa di så skal jeg sende deg et pot og noe ledning) så man får øvd litt. Jeg ville nok ventet med å gå inn i gitaren til jeg hadde klart hvertfall 10, gjerne 20, kurante loddinger på rad på utsiden av gitaren, for å få følinga på det og unngå kaldlodding, for det vil du ikke ha inne i gitaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.