Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

den litt ekle lyden i midten av høyttaleren.


Fremmed

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg spiller ofte på lånt utstyr og opplever som regel at jeg synes høyttalerne jeg sitter med låter skikkelig spisst og tynt og skarpt og fælt i senter av høyttaleren, mens det gjerne låter helt fint litt ut til siden.

Av praktiske årsaker er det ofte vanskelig å få plassert seg i en sweet spot hvor lyden er fin, samtidig som jeg hører meg selv uten at alle de andre klager på at jeg spiller alt for høyt.

Jeg vet jeg har sett noen diffusere eller dempere for å bøte på det problemet, men virker sånne dingser? Finnes det evt noen enkle knep for å få bukt med det?

For ordens skyld, så synes jeg ikke alle høyttalere har problemet, men jeg har bitt meg merke i ihvertfall G1275T har det, og spesielt alnico blue-greiene er helt ekstreme imnsho.

--Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet noen setter på gaffatape over midten der, men jeg har hørt rykter om at et er kun for å få lydmannen til å plassere mikken litt på siden. Uansettbør det i teorien funke noe uansett.

Pleier å funke ganske bra det. Et litte kryss midt forran elementet er alt som skal til. Selv hater jeg også den skarpe lyden i midten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte gaffa i midten før, men syntes ikke det hjalp sånn fryktelig. Nå hadde jeg jo aldri ampen rett i ansiktet da, så skal ikke si for mye.

Nå om dagen sverger jeg til plexiskjold foran ampen. Kan skru så høyt jeg vil omtrent uten at noen klager. Skjoldet sprer lyden på en slik måte at man hører seg selv meget godt i en viss radius rundt ampen, og veldig lite utenfor gitt radius. Publikum foran scena skånes også for øresus i to dager. Funker selvfølgelig dårlig om du ikke mikker opp, da hører jo ingen noenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.