Gå til innhold
Gjest Ziggy Stardust

David Bowie

Anbefalte innlegg

Gjest DackA

I det siste har jeg blitt helt hekta på David Bowie, men så lurer jeg på , hvilken plate bør jeg kjøpe først av han? Sangene jeg liker er Rebel Rebel, Ziggy Stardust, Rock n roll suicide, og selvfølgelig Space Oddity

Liker ikke ha best of plater, så lurer på hvilken jeg bør kjøpte først, :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser du liker gammel Bowie.

"The Rise and Fall og Ziggy Stardust and the Spiders from Mars" er absolutt å anbefale.

Den har to av låtene du sier du liker og en haug flere knallåter. Regnes ikke for den mest legendariske plata uten grunn.

Selv liker jeg best plata "The Man Who Sold the World", men det er jeg sikkert alene om. :wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo kjøpe "Singles", dobbelplate med alt det beste han har laget. Som mer eller mindre Bowiefan holder jeg meg til den, har de låtene jeg liker...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest DackA

hehe, noen som har noen bootlegs av Bowie?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

The Rise And Fall Of Ziggy Stardust And The Spiders From Mars burde være i en hver respektabel platesamling, ellers er Hunky Dory veldig fin-fin. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest DackA

min platesamling er respektabel men dog liten.. bare 70 utgivelser ellerno :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt Hunky Dory først, så Ziggy Stardust (orker ikke skrive resten av tittelen)... Om du kan få inn Aladdin Sane og Scary monsters (and super creeps) et sted etter dette, er du i alle fall et lite stykke på vei. Hunky Dory er uansett genial og fengende hinsides enhver beskrivelse. Ja, jeg er forresten enig med Grimnesbane, kast på The Man Who Sold The World også (men etter de to første).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg ville kjøpt Hunky Dory først, så Ziggy Stardust (orker ikke skrive resten av tittelen)...

Men du orker å skrive; (orker ikke skrive resten av tittelen) :lol::lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest DackA

Liker best sangene med råe gitarriff :P Men takk for tipsa..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvfølgelig, opplegget ligger jo ikke i at jeg har problemer med å skrive fort eller lenge nok, jeg bare orket ikke aktivere antallet hjerneceller som skulle til for å få tittelen helt riktig, og så regnet jeg med at DackA hadde lest tittelen nok ganger tidligere i tråden til at han skjønte hvilken LP det dreide seg om. Men nå tror jeg vi har dratt tråden langt nok off-topic... :)

Space Oddity glemte jeg visst i mitt forrige innlegg, den er også verdt en aldri så liten gjennomlytting. Heroes også egentlig. Men nå begynner det å bli en del.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt klart Hunky Dory først! genialt album.

Som du sikkert vet er jeg også stor fan av David Bowie!

Rise and the fall of Ziggy Stardust and the spiders from mars er jo også et must!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte Ziggy for en tid tilbake fordi det er en klassiker man bare må ha i en respektabel platesamling ;)

Dessuten så er den på topp 3 lista til Jokke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Space Oddity er ei must-have plate. Samt The Man Who Sold The World. Jeg har også sansen for Scary Monsters

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

[sensurert] jeg kunne vært med mamma og pappa på David Bowie konsert før sommer eller hva det var i fjor! Men så er jo så forbanna smart og sier nei!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.