Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Full overhaling av 1978 mod Ibanez PF230 - hvor?


sarge

Anbefalte innlegg

Hei

Min første gitar blir ikke brukt lenger. Jeg tenkte først på å selge, men innser at affeksjonsverdien er høyere enn det jeg får for den.

Derfor vurderer jeg å heller få gjort en full service på den. Det jeg regner med må gjøres er:

  • Full re-fret med sliping og oppsett
  • Bytte av pickup-switch, som er litt slarkete.
  • Generell gjennomgang av gitaren, det føles som det er noe som slarker og vibrerer litt.
  • Annet som oppdages.

Gitaren er ikke dyr, men den har verdi for meg. Noen som har en anbefaling av noen som kan gjøre en proff jobb med denne for en ikke alt for dyr penge?

Bør gjøres i Østfold/Oslo-området, siden jeg foretrekker å ikke sende i posten.

MyIbanezPF230AV_sharpened.jpg

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg ville fått det gjort hos Allen/AVH Guitar Repair i Oslo. Seriøs og dyktig kar som ikke leker butikk. Ikke en alt for dyr penge; vel, ettersom du har planer om å refrette den, så regner jeg med at du har et nogenlunde realistisk bilde på at det blir kostende noen kroner. Allen har ihvertfall en prisliste på hjemmesiden sin, som du finner en link til på siden her, så kan jo se hva det vil koste sånn ca. Just my two cents.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at kanskje du ikke behøver å gjøre noe som helst med den? Vil ikke slitte bånd bare gjøre minnene enda sterkere? At du ser hvor mye du har spilt på den? Kommer du til å bruke den mer? Skal den bare henge på veggen kanskje? Behøver den være ship shape da?

B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den skal ikke være veggpryd, og slitasjen er ikke bare min. Skal jeg beholde den, så skal den være spillbar. Jeg har ikke tenkt å sette den tilbake til "ny"-tilstand, men alt som gjør den spillbar trenger en overhaling. Riper og avskallinger i lakken og avsliting av gullfinish på hardware skal få være som det er.

Jeg vet jo at AVH Guitar repair har et veldig godt rykte, og det er vel dit jeg evt. kommer til å gå om jeg ikke finner noen nærmere/billigere.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.