Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor kjøpes archtop koffert?


Langesundsgutten

Anbefalte innlegg

Hei!

Er litt usikker på om dette er riktig seksjon å poste dette i. Men gitaren jeg skulle hatt koffert til har pickups så jeg antar det vagt kvalifiserer den som elektrisk. Men som sagt jeg er da på utkikk etter archtop gitar etui/koffert/kasse. Jeg har sjekket litt rundt på nettet men det nærmeste jeg finner fra norske leverandører er western gitarkasser. Størrelsen er 16" og modellen er en Hofner 457.

Gitaren er under litt oppussing så pickupsene er tatt av for øyeblikket (se bilde).

25icgb5.jpg

Endret av Langesundsgutten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei.

Jeg har en 60-talls halvakk. Høfner som kanskje har samme mål som gitaren din.Bortsett fra at min Høfner er litt tynnere.For et par år sia fikk jeg behov for å skaffe nytt etui til den.Det fikk jeg tak i på Tre45 (4SOUND) i Trondheim. Tydeligvis et standard etui uten tilknytning til noe bestemt gitarmerke. Det kan sikkert leveres av vanlige musikkbutikker.

Det står HISCOX cases på det.Og STD EA er antakelig en typebetegnelse.Jeg tipper at dette også ville passe til gitaren din,selv om den vil bygge litt mer i høyden når du legger den ned i kassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper den gitaren passer i nesten en hvilken som helst archtop kasse, som jo ikke er noe problem å skaffe da alle forhandlere jo selger slike gitarer. Egentlig blir dette fort mye av de samme kassene som selges til jumbo's e.l. Skal du ha best mulig passform må du nok ta med deg gitaren og prøve.

Det eksisterer forøvrig også originale archtop Höfner kasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.