Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarsoloer Online .....?


Tommern

Anbefalte innlegg

Idéen med å levere online trommespor er jo glup.

Den må jo være like glup hva angår gitarsoloer ? Noen her burde vurdere samme konsept på snekring og levering av gitarsoloer.

Jeg for min del er straks pensjonist, og har noen tanker om å produsere en cd med eget materiale. Men jeg er frontmann, type rytmegitar og vokalist, og kommer til kort på gitarsoloer. Og så har jeg ingen rundt meg som har tid og kreativitet nok til å fylle det gapet.

Bare en tanke... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sikkert gjennomførbart med soloer også. Med reamping er det jo en relativt grei sak å få endret lyd til noe som passer, men for min del er jeg helt sikker på at omfanget av mine evner er for snevert til å kunne treffe blink hos alle de som ikke vil ha en solo i hårete glamstil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, bare jeg går så å si alltid i "Gilmourfella" når jeg skal konstruere egne soloer. (Uten at jeg er i nærheten av kvaliteten til Gilmour). Skal jeg lage noe annet så blir det i beste fall krampaktig og uten flyt. Men det er jo helt sikkert gitarister som behersker flerfoldige sjangre da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært utrolig morsomt å prøve det her! Jeg kan mer enn gjerne gi det et forsøk hvertfall :)

Sender deg noen ord i morra :)

God ide, men for å være helt ærlig så er det vel ikke akuratt mangel på gitarister som spiller solo? :P

Kan hende det. Men de fleste jeg kjenner er busy med egne ting. Syntes idéen med Drums Online var artig, og kanskje kunne vært noe å bruke på gitarsoloer. Selv om mange kan spille, så handler det jo også om kreativitet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags sjanger er du innenfor? Kunne vært moro å prøve seg, litt (ganske) avhengig av hva du er ute etter.

Det at jeg nevnte meg sjøl var egentlig bare som et eksempel. Jeg tenkte mer på at selve konseptet burde være interessant for noen sologitarister her. Altså å kunne levere gitarsoloer på komersiell basis :)

Når det er sagt, så kommer jeg sjøl til å være interessert i å få lagd noen solopartier til noen låter, etterhvert. Jeg har såvidt begynt å sysle med noen idéer. Har fått kontakt med en tekstforfatter i Canada, som leverte et lovende utkast til en tekst i går kveld. Sjanger blir fra akustisk rolig til klassisk rock. Omtrent i Sivert Høyem land. Jeg syntes forøvrig at mange av låtene hans savner noen distinkte gitarsoloer. Er ikke interessert i OL på gitar, men liker distinkte melodiøse soloer som trenger igjennom og bærer låta, hvis det er forståelig. Også fill'ins, tydelige men ikke forstyrrende.... Jeg tenker at jeg gir beskjed her på GN når jeg kommer dithen at dette er tema.

Men takk for utvist interesse til T-Bone og Truckstop Chuckie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Artig at flere viser interesse for dette. Jeg har som nevnt såvidt begynt å tenke på dette, så det blir ikke med det første. Men tanken om å invitere til forslag er jo også morsom, så det kan det hende jeg gjør når jeg kommer dithen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne sikkert prøvd meg, går stort sett for melodiske soloer som er en blanding av Neil Zaza, John Petrucci og Joe Satriani(der jeg selvsagt ikke er på teknisk nivå med noen av dem siden Neil Zaza er sinnsyk, John Petrucci er en gud og Joe Satriani trenger ikke engang forklaring, selvom JP er mer teknisk)..

ninja edit: istedenfor "jeg kunne sikkert prøvd meg"; JEG HAR VELDIG LYST TIL Å PRØVE :D

Endret av sverrejk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan faktisk funke veldig bra. Hør på "No I shot" fra soundclicklinken i signaturen min, der er det snille og uhyre dyktige Jussin som spiller gitarsolo. Jeg synes det ble veldig bra, selv om vi ikke var i nærheten av hverandre da det ble spilt inn.

Alt "telekrydderet" er det han som har laget, at det ble brukt helt som han hadde tenkt seg, er ikke sikkert. jeg plukket småbiter her og der og satte inn der jeg syns det passet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tur det kan funke på akkurat samme måte som med trommespor. Og forskjellige gitarsoloer, hvis man har flere å velge blant, vil vel sette like mye preg på ei låt som forskjellige trommespor.

Jeg skjønner at jeg må lære meg en masse greier her. Lage innspillinger, lydspor, sende og motta lyd, klippe lime.... jaggu godt en snart er pensjonist... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.