Gå til innhold
epiphone

lav volum

Anbefalte innlegg

jeg eg så nybegynner så du får det...håper det går fint..hehe.

jeg har et problem når jeg skal spille inn...selve opptaket blir så lavt på pcen...jeg bruker sonar 4... det er sikkert et eller annet feil jeg gjør på selve mikseren, hvis noen vet hva det kan vær hadde det vært til stor hjelp...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

huh? Sonar 4? Det har jeg ikke hørt om!

Du kan se om softwaremikseren din er stilt inn for lavt, eventuellt se om utgangen du bruker fra miksen er stilt inn slik at den tar ut lyd fra kanalen før faderen, noe som hvis du har gain på minimalt og lyd på maks, vil du fortsatt høre lite...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruker ikke det programet jeg heller.. men når jeg spiller inn i cubase, så får lydfila veldi lavt volum helt til jeg mastrer den...dette var vel ikke til no hjelp men.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bruker ikke det programet jeg heller.. men når jeg spiller inn i cubase, så får lydfila veldi lavt volum helt til jeg mastrer den...dette var vel ikke til no hjelp men.. :P

hva gjør du når du mastrer den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

?????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man må spille inn med høyest mulig signal for å få utnytte bitraten. Uansett om man normalizer eller benytter andre måter som øker volumet på så vil oppløsningen forbli det samme.

Hvordan har du koblet ting? Hva er koblet inn på hvordan lydkort...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

?????

du kan normalize audiofila du spiller inn eller så kan du ta opp alt du skal ta opp og mastre det.. dette gjør du slik:

Normalize:

cubase1.jpg

Mastering:

1. File, "New Project", velg Mastering.

2. File, Import, audio File

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.