Web Analytics
Gå til innhold
askøyrocker

Orange: Tiny Terror eller Dark Terror?

Anbefalte innlegg

Hei kjære gitar venner! Jeg tenkte å kjøpe meg ny topp, en som er lett å ha med seg og en til å bruke hjemme!

Jeg spiller i 3 forskjellige band.

Glider Collider - Progressiv Funk Metal (http://www.glidercollider.com)

Lollipop Wound - Gladrock / Hardrock

og ett band som ikke har navn enda - Indie Metal

Hva burde jeg velge? Tiny eller Dark? Har tenkt på å kjøpe Dark Terror.

Kommer til å bruke Marshall 1960 Lead Kabinett.

Takker for hjelp!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dark terror er vel mer high gain, og har etter hva jeg skjønner effects loop.

Endret av sarge
  • Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjellen er er at dark terror har mer gain. Personlig liker jeg tiny terror best da den passer best til mitt mellom-gain bruk.

Hvis du skal ha mye tonnevis med gain: Dark terror

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. Lurt det. Den låter også som en Tiny Terror så lenge du holder gainknotten under klokken 12.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ingen grunn til å handle standard tiny terror, egentlig. Dark terror har riktignok mer gain, men du er jo ikke nødt til å kjøre den på max, OG den har en effects loop. Og vil du ikke ha den så er uansett Dual terror "bedre", siden den faktisk er en tiny terror + en ekstra kanal.

Men når det er sagt så er jeg på utkikk etter en Tiny Terror Hardwired selv... :/

--Gunnar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ingen grunn til å handle standard tiny terror, egentlig. Dark terror har riktignok mer gain, men du er jo ikke nødt til å kjøre den på max, OG den har en effects loop. Og vil du ikke ha den så er uansett Dual terror "bedre", siden den faktisk er en tiny terror + en ekstra kanal.

Men når det er sagt så er jeg på utkikk etter en Tiny Terror Hardwired selv... :/

--Gunnar

Kickmusic.no har Dark, Tiny og Dual toppene :) Har sett litt på Dual'en også. tror den kostet 2-3 lappre mer en Dark Terror.

Men jeg kommer nok til å gå for Dark eller kanskje Dual. Jeg er veldig glad i hi-gain!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dual terror detter inn på finn titt og ofte til hyggelig pris. Dark er vel litt for ny ennå...--G

--Gunnar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med dere oppover her. FX-loop er veldig kjekt, og darken er jo tross alt litt mer allsidig en tinyen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Threechords
      Noen som sitter på ett slikt og vil selge? Jeg har ett strøkent Orange PPC 212 closed back kabinett (orange farge) som evt kan byttes i.

• Av Affen
      Fikk et Orange cab av kona så da måtte jeg jo ha en amp til EVH 5150 iii LBX i. Rock`n roll detta.

• Av StonerWolf
      God dag, ny gitarist her. 
      Jeg har vært en (litt) impulsiv kjøper av pedaler, og jeg vil veldig gjerne treffe blink på neste kjøp 
      Forsterkeren hjemme er en Orange Crush 20rt, veldig fornøyd, og på sikt skal jeg kjøpe meg en "ordentlig" orange-rørforsterker - hodet og kabinett. 
      På Øvingslokalet står det en Marshall DSL 40c, og jeg fortsetter å spille på den til jeg har min egen amp. 
      Mine pedaler består nå av:
      EHX Little Big Muff
      EHX PoG 
      Boss DS-1 (skal selge eller modde) 
      Zoom B3 (multieffekt brett for bass)
      Nå er jeg på utkikk etter nå, er en treble booster /m fullrange og mid boost. 
      Hva er det beste alternativet for mitt current setup, samtidig med tanke på at jeg skal anskaffe en god orange forsterker på sikt?
      Jeg har hørt Analog man sin beano boost er bra, noen som har erfaringer med den? 
      Og btw, jeg spiller Stoner

• Av scarcrow
      Jeg er på leting etter koffert til en Orange Micro Terror og 2stk PPC108 Kabinetter som ikke koster en formue... noen tips ? vil helst ha alt i en koffert
    • Av Affen
      Jim Root terroren min har en rørdrevet effektloop. Jeg bruker ikke effektloopen, så når jeg skal bytte rør, er det da vits å bytte dette røret også?
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.