Web Analytics
Jump to content

Gitarist søker band i Trondheim

RagnarA

Recommended Posts

Hei. Er 23 år gammel gitarist som ser etter noen å spille i band med.

Både etablerte band, og nystartende band hadde vært moro.

Er gjerne med på både cover sanger, og har laget en del orginale sanger selv.

Er enormt glad i å spille, så er med på det meste, men foretrekker rock/metal.

Infleunces:

Alter Bridge, Metallica, Iron Maiden, Children of Bodom, Ozzy Ozbourne

Er ikke så glad i å legge ut telefon eller mailadresse på et offentlig forum, så bare svar på denne tråden, så kan man avtale ting nærmere.

MVH RagnarA

Hallo! Jeg har fått litt lyst til å starte et band. Jeg spiller gitar, men har ikke spilt i band før. Jeg har prøvd meg som sanger i et band, men personlig er jeg kanskje ikke helt egnet for det, spesielt siden jeg har litt problemer med å synge mens jeg spiller. Jeg må være ærlig og si at jeg ikke er noen mester i teori selv om jeg har spilt i tre år nå kan jeg bare pentatonskalaen, power chords og de mest grunnleggende grepene (A,D,G osv). Jeg har ikke lært meg notene på gitar-halsen engang ... sånn sett er jeg kanskje ikke egnet til å spille i et band enda? Men det hadde vært kult og prøvd seg for det. Og hvis vi får til dette, er jeg mer enn villig til å lære litt teori også!

Jeg er en 17 år gammel gutt fra Berkåk, Rennebu (1,5 time unna trondheim) og hører på Old Metallica, Iron Maiden, Sonata Arctia, Kamelot, Nightwish, Children of Bodom, Norther, Pantera, Megadeth, Lazarus A.D osv ... Jeg er veldig inspirert av både melodic death metal og thrash metal. Akkurat nå holder jeg på å lage noen thrash riff som jeg tenkte å ha med i sanger og håper det vil bli bedre enn alle disse bandene i denne såkalte "Nye bølgen av Thrash Metal" som for meg bare høres for likt ut ... Jeg er veldig engasjert i å revolusjonere thrash metall siden det er veldig dødt...

Uansett så har jeg veldig lyst til å starte et band, selv om teorien min ikke er så bra. Jeg er ikke noen leadgitarist heller ... må nok bli rytme for meg! Men ta kontakt om du vil! Jeg forstår det selvsagt godt om du ikke vil ha med et "teorinull" som meg da. Kontakt meg på e-post om du vil: joeirik@live.no

MVH Jo Eirik

• 4 weeks later...

Hei. Er 23 år gammel gitarist som ser etter noen å spille i band med.

Både etablerte band, og nystartende band hadde vært moro.

Er gjerne med på både cover sanger, og har laget en del orginale sanger selv.

Er enormt glad i å spille, så er med på det meste, men foretrekker rock/metal.

Infleunces:

Alter Bridge, Metallica, Iron Maiden, Children of Bodom, Ozzy Ozbourne

Er ikke så glad i å legge ut telefon eller mailadresse på et offentlig forum, så bare svar på denne tråden, så kan man avtale ting nærmere.

MVH RagnarA

Hallo, Ragnar

Har du funnet noen å spille med enda?

Jeg er også gitarist, 25 år, bor i Trondheim. Spiller ikke i noe band, men to gitarister hadde jo vært et godt utgangspunkt?

Jeg har spilt gitar i 10 år, vært litt i band (metal), liker å skrive riff, improvisere, kan musikkteori osv. Det virker som vi liker mye av den samme musikken, bortsett fra at jeg hater Iron Maiden. Jeg er student, men er strukturert og har tid til å øve.

Eirik

• 7 months later...

her fant jeg en skikkelig gammel tråd! ble det noe band utav dette? :) spiller gitar selv og såklart, men er fleksibel om ingen andre ikke er det, 10 år på gitar, spilt en del bass, såvidt trommer.

Vet ikke om jeg duger til vocal, men har prøvd en del, så kanskje. kjenner til alt det dere peker av musikk referanser, men er glad i tyngre saker i deathcore og :)