Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nybegynner, skal til USA, tips til kjøp ? :)


megeland

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nå endelig komt igang igjen med å lære å spille gitar. Jeg har en Zephyr stålstreng kasse som jeg kjøpte for 8-900kr og en elektrisk(Morgan) som jeg gav 3000 for sammen med en Line 6 Spyder 3(tror jeg) forsterker.

Den kassegitaren jeg har synes jeg gir en dårlig lyd, litt rent metallisk lyd. Har prøvd noen andre, som jeg synes var både lettere å spille på og gav en bedre/renere lyd, men husker ikke hva dette var.

Jeg er som dere forstår nybegynner, så kan utrolig lite om gitarer. Spiller nå i begynnelsen stort sett bare strumming, men blir sikkert litt mer fingerspill etterhvert. Noen rockestjerne blir jeg nok aldri, så satser mer på "pubsjangeren", og mer typen spilling meg kamerater/fest/narshspiel osv...

Jeg reiser til New york/Miami neste mnd, og har da lyst til å benytte muligheten til å spare noen lapper på å kjøpe gitar der å ta den med hjem. Jeg ønsker en ny kassegitar, stålstreng, og så er det ønskelig med mic, slik jeg kan koble til forsterker etterhvert. Noen mener kanskje jeg bare burde ha den jeg har frem til jeg faktisk TRENGER en ny og bedre, men jeg ønsker en god gitar pga lyden, motivasjonen og investeringen.

Føler også at den jeg har nå er av type XL.. Så hadde ikke vert galt med en litt mer kompakt enn den jeg har.

En jeg tilfeldig så på netter her var denne: http://www.guitarcenter.com/Fender-Dick-Dale-Signature-Malibu-SCE-Acoustic-Electric-Guitar-485357-i1511649.gc

Før noen sier det: Nei, jeg har ikke prøvd denne, og heller ikke vet noe om den. Jeg så også at den var dyrere pga at det var en signatur modell, så derfor tror jeg ikke det blir den uansett, men utseende liker jeg den veldig godt.

Budsjettet er ikke fastsatt, men tenker en plass mellom 3000-7000 i norske kroner. Men siden det er billigere der, så skal man sammenligne med norske-US priser, så vil det jo bli enda høyere.

Så... Noen forslag?? :)

Megeland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WASHBURN gitarer.....Martin og Taylor og Furch/Stonebridge har vel modeller som treffer innenfor ditt budsjett...spesielt i USA priser.

Finn en stor gitarbutikk når du er der og be de som jobber der finne frem gitarer i ditt prissjikt....så prøver du alle sammen...tar en tenkepause...spiller litt til og vips...du har en gitar som passer for deg :)

Endret av gage1103
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.