Gå til innhold
Black Anger

Rosewood / Ebony gripebrett

Anbefalte innlegg

Finnes det noe greier som man kan smøre på rosewood-gripebrett som gjør det mye mørkere / sort? Mener jeg har vært borti det en plass. Må helst være noe som er funksjonelt,slik att man kan spille på gitaren uten å sitte med sorte fingre for godt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må vel bli noe beis av noe slag, evt trelakk, var vel en som brukte noe her på en fender Squier hals for ikke lenge siden ?

Endret av Concker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De sender ikke av US slik brennbart greier,slik som lakk osv osv.

Noen i norge som har??

Endret av Black Anger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare synd at den 'malingen' fra stewmac ikke kan sendes til norge (flyfrakt) pga innholdet. Mulig det finnes noen norske/svenske nettbutikker som tar inne noe lignende?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjiipt! Det var jeg ikke klar over :blink: . Detta må undersøkes, skal si ifra hvis jeg finner noe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spritbasert farge med litt olje som gjør at fargen fordamper litt saktere og trekker dypere inn i læret.

???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

???

Jepp.... Stewmac's.

Blås opp siden(Ctrl+scroll musehjul), så ser du at det står Fiebings Leather colors på etiketten.

Edit:

Fra Stewmac.

"Fiebing’s black stain is a long-time guitar factory favorite for making ebony uniformly black (“ebonizes” other woods, too). LeatherColor™ is the new environmentally-friendlier formula. Wipe on, and wipe off the excess as needed.

Use it to darken new or old ebony fingerboards, bridges, tailpieces and peghead veneers on guitars, violins, mandolins and banjos. Unlike other black stains, Fiebings won't leave a bluish tint."

Endret av Carpal67

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ekstremt ut da.. Vet ikke om det kanskje har noe med mengdene de bruker på bildene, men det ser så overflødig ut. Skal du gå for det, så ville jeg begynt litt varsomt ihvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.