Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

M-Audio Fasttrack + Guitar Rig


Jens-K

Anbefalte innlegg

Etter å ha leika meg med guitar rig hos ein kompis i helga, har eg no endeleg investert i lydkort med tanke på litt innspeling på gutterommet. Er lite bevandra i denne verda, så eg gjekk for eit billeg alternativ som virkar heilt ok for ein noob, M-Audio Fast Track. Har i første omgang berre lasta ned demoen av Guitar Rig. Har eit lite problem dog. Når eg åpnar GR får eg ikkje lyd ut i fra lydkortet. Alt er installert som det skal, og eg får indikasjon på signal inn på lydkortet. Når eg trykker inn direct monitor får eg lyd direkte fra lydkortet, så det er ingenting i vegen med signal frå gitaren. Ikkje mange valg på preferences-menyen, her ser alt til å stemme. Hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fann ut av det og fekk til slutt lyd i fra GR. Bruker samme tråden vidare, eg finn ikkje ut korleis sette GR som plug-in til Reaper, nokon som har eit tips?

Inne i Guitar Rig-mappa di så skal det ligge noe som heter GR4.VST eller lignende (DLL?). Den må du flytte til Vst-mappa i Reaper, så åpner du Reaper, finner VST-en, velger den. Etter det så trykker du "FX" på et spor, finner Guitar Rig 4, så "armer" du sporet og setter på monitor. Da skal det bli lyd. Er så rotete å forklare, men det er så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nix. Du har ikke en plug-in manager i Reaper da?

I Sonar må jeg scanne og legge til nye moduler i lista mi for å få dem opp. Riktignok på PC.

Kan anbefale GR på det varmeste, kjøpte fullversjon for et par uker siden. Lasta også ned et par tusen presets fra en ny tjeneste, så nå sitter jeg bare og tester.

Endret av Ichi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nix. Du har ikke en plug-in manager i Reaper da?

I Sonar må jeg scanne og legge til nye moduler i lista mi for å få dem opp. Riktignok på PC.

Kan anbefale GR på det varmeste, kjøpte fullversjon for et par uker siden. Lasta også ned et par tusen presets fra en ny tjeneste, så nå sitter jeg bare og tester.

Joda, finner plug-in oppsettet i Reaper, problemet er at eg ikkje finn plug-in greiene i GR sine filer slik at ej har ei adresse å skrive inn i Reaper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.