Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe custom gitar, trenger tips :)


Dead Theory

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ny highend/custom gitar til våren/sommeren å trenger litt tips, har lenge vært stoked på Mayones, men i det siste har jeg sett litt på bernie rico, suhr, caparison osv å trenger litt info å hjelp til hva jeg skal kjøpe, bor langt utti skauen så det er vanskelig å få testet noe, så jeg må stole på dere her på forumet.

Dere kan gjerne komme med tips til andre merker også. Jeg spiller for det meste metall, men liker en allsidig gitar som kan brukes til det meste, er ikke ute etter en les paul type gitar. Varierer mye mellom forskjellige stemminger så fast bro passer meg best. Er det noen som kan gi meg litt info/reviews av noen gitarer som kunne ha passet? Budsjettet ligger på 15-20+ tusen. På forhånd takk.

DT

Edit: Er veldig glad i mahogny :)

Endret av Dead Theory
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suhr med Aldrich humbucker og 2 Landau singlecoiler da har du en gitar som skulle dekke litt forskjellig.

Jeg ville gått for en Classic eller standard (Jeg foretrekker bolt on hals, har til gode å prøve en neckthru jeg har likt godt og jeg har prøvd maaange!)

Caparison er mer rene metalgitarer (Har hatt etpar)

Mayones får mye skryt på forumet her og virker som bra saker men gjennsalgsverdien er nok høyere på en Suhr hvis du skulle få en gitar som ikke passer deg, noe som kan skje når du bestiller en Custom.

Jeg har hatt 9 Suhr gitarer og solgt 4 av de, alle bra gitarer men noen har passet meg bedre enn andre.

Tyler og Anderson er også trygge valg.

Tror du fort havner på over 20K men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett en del på suhr sine gitarer, å etter det jeg har lest her inne virker det som at dette er kvalitetsplanker! Er det noen som har erfaring med carvin? Å hvordan de ligger an i forhold til pris? Var innom å titta litt på schecter sine Sider, men gitaren jeg satte sammen der kom på 35k, å det ble litt dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare spilt på Mayones og Caparison av de merkene du nevner, og her må jeg si at Mayones kommer best ut. Caparison synes jeg, og jeg kan ikke få understreket nok at dette er min mening, virker som en overpriset ibanez.

Mayones derimot gav meg en wow-opplevelse første gangen jeg fikk den i hendene, og den overgår alle gitarer jeg har prøvd den dag i dag.

Bernie Rico ser fete ut, og Suhr har jo et godt rykte de og. Tror ikke du kan trå feil med noen av disse, men som sagt anbefaler jeg Mayones.

Detaljarbeidet, balansen, formen, halsprofilen, vekten og det at de bruker top notch harware gjør at jeg ikke har noen ting å utsette på Mayones. Hvertfall Setius, som er den gitaren jeg har. Den er bare helt utrolig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare spilt på Mayones og Caparison av de merkene du nevner, og her må jeg si at Mayones kommer best ut. Caparison synes jeg, og jeg kan ikke få understreket nok at dette er min mening, virker som en overpriset ibanez.

Mayones derimot gav meg en wow-opplevelse første gangen jeg fikk den i hendene, og den overgår alle gitarer jeg har prøvd den dag i dag.

Bernie Rico ser fete ut, og Suhr har jo et godt rykte de og. Tror ikke du kan trå feil med noen av disse, men som sagt anbefaler jeg Mayones.

Detaljarbeidet, balansen, formen, halsprofilen, vekten og det at de bruker top notch harware gjør at jeg ikke har noen ting å utsette på Mayones. Hvertfall Setius, som er den gitaren jeg har. Den er bare helt utrolig!

Hadde egentlig bestemt meg for en setius med litt customgreier. Har vært i kontakt med trond før om mayo. Tok kontakt igjen for 1 mnd siden ca, men har ikke fått noe svar etter det, så da begynte jeg å se rundt på andre aktuelle merker, kan hende han syns jeg maser og, men når jeg skal bruke så mye penger på gitar vil jeg vite alt detaljert. Bernie rico ser helt enorme ut, men de koster vel endel mer enn mayo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett en del på suhr sine gitarer, å etter det jeg har lest her inne virker det som at dette er kvalitetsplanker! Er det noen som har erfaring med carvin? Å hvordan de ligger an i forhold til pris? Var innom å titta litt på schecter sine Sider, men gitaren jeg satte sammen der kom på 35k, å det ble litt dyrt.

Har hatt bare en Carvin. Det var en fin gitar, for å si det slik. De har også en funksjon på websida hvor du kan sette sammen og få en pris på den gitaren du vil ha. En stund siden jeg gjorde det sjøl, men trur du kommer langt med 20k. Og kvalitet er de vel kjent for, trur jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i kontakt med trond før om mayo. Tok kontakt igjen for 1 mnd siden ca, men har ikke fått noe svar etter det.....

Jeg synes det er helt greit at folk "maser" når de skal kjøpe noe hos meg jeg. Om jeg ikke svarer så har jeg enten ikke fått meldingen, eller glemt den (i så fall beklager jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt greit at folk "maser" når de skal kjøpe noe hos meg jeg. Om jeg ikke svarer så har jeg enten ikke fått meldingen, eller glemt den (i så fall beklager jeg).

Det går helt fint trond! Var ikke negativt ment på noen måte!:) duhar vel sikkert mye å gjøre regner jeg med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.