Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall 2061X 20 Watt - råd


Pledrik

Anbefalte innlegg

Tja, ingen av de lavwattsampene jeg har hørt låter særlig overbevisende. De blir veldig one-trick ponys også. I en bandsituasjon klarer jeg meg med lett crunch fra en amp, som piffes opp av en boost og/eller en fuzz, alt etter behov. Hjemme vil jeg derimot tukle med alt mulig av lyder, og da er det hundre ganger så knall med en modelleringsamp :) Ikke at disse vanligvis låter knall på alle ampmodellene, men jeg har etter hvert klart å få mye godlyd ut av min Fender Mustang! Disse koster jo så godt som ingenting også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og har hatt mange forskjellige Marshall stacks. Det er utrolig mye bra og velge på der og hvilken modell man ender på er som regel smak og behag.

Hvis man vil ha pose og sekk mht både å kunne spille i stua OG bruke den i live sammenheng er jo de nye signaturampene til Slash og Yngwie.

Slash AFD100 ligger i JCM800 landet og YJM100 til Yngwie er Plexi lyd men innbygd Boost.

Begge disse ampene har den nye Power funksjonen som gjør at man kan skru den ned til 0.1 watt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

hver sin smak, jeg leser mye godt om de og ser folk som tidligere har prøvd det meste av "the real thing" marshalls som faktisk selger disse og kjøper Ceriatone istedet.

Men man må jo bare prøve ut selv og se om det faller i smak el ikke og smaken er som sagt som ræva, den er delt!

jeg skal iallefall bestille meg en Ceriatone 1987 Plexi lead og håper naturligvis den stemmer overens med forventningene jeg har og håper dermed å kunne føye meg inn i rekka av fornøyde brukere!

jeg var litt sånn "the real thing" er det eneste som gjelder når det kom til gitarer og da var det Gibson som gjaldt for alle penga!

hadde les paul standarder, SG standard, ES335, flere les paul customs, 56 & 57 goldtop customshops etc (jobbet i bransjen så fikk fine priser vøtt), men så kom jeg over disse gamle japanske Greco/Tokaiene fra sent 70 tidlig 80 tallet og da var det bare å selge mine Gibsons, standards såvel som Customshops. Velger en skikkelig bra vintage japse over de fleste Gibsons i dag!

jeg synes det er en helt annen byggekvalitet og feel over disse gitarene enn hva som spys ut av Gibson rullebåndet i dag. Gjelder selvsagt ikke alle Greco og Tokais etc, man må vite litt om historien og modellene for å kunne sikre seg gitarer som er på høyde og over dagens Gibsons Customshop modeller.

takk gud for at det er så få her i landet som kjenner til disse, da blir det så mye enklere for meg å sikre meg godbitene:)

men igjen, om man velger satse på "the real thing" eller på såkalte kloner, det er jo opp til en hver:)

Jeg vet om en som har 2061x (av Marshall) og med sitt 212 kab er han strålende fornøyd og han hadde Marshall 1987x før men den var altfor høy og dermed ubrukelig for hans bruk! Selv med slike attenatuoer el hva fankern det nå heter...

så han kjøpte 2061x og han kom til himmelen:)

så jeg tror ikke du gjør noe feil i å kjøpe en 2061x! var selv interessert i en slik, men da av Ceriatone (sjøsagt:) men ender nok opp med en 1987 plexi fra de.

lykke til :)

Endret av frankajoerg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.