Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall 2061X 20 Watt - råd


Pledrik

Anbefalte innlegg

Hei! Har funnet ut at jeg ikke lenger klarer å leve uten en Marshall stack i stua, og har begynt å kikke litt. Kom over denne http://www.blocket.se/dalarna/Supertillfalle___Marshall_Handwired_20W_stack_37826737.htm?ca=18&w=3

Er det noen som har noen gode råd vedrørende denne ampen? Jeg skal ærlig innrømme at jeg har null peil på Marshall stacks, og har vel egenlig ingen refereransepunkter. Spiller mye på clean (med pedaler), men vil jo gjerne kunne cranke den litt også. Spiller ikke (ennå?) i noe band, så denne skal forløpig stå i kosekroken hjemme - jeg har ingen naboer å bekymre meg over, men vil jo gjerne kunne nyte lyden uten å måtte blåse ut vinduene. Er det bare tull å ha noe sånt i stua? Finnes det bedre alternativer? Jeg er forelsket i vintage-looken på Marshallene, men vil jo primært ha en amp som låter så bra som mulig:)

Har forøvrig sett de nye 1 watterne, men er mest kiin på full size. Gode råd tas imot med takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe erfaring å slå i bordet med på den ampen der, men jeg la merke til at det var en to kanals forsterker med tone og volumkontroll på hver kanal. Med 20W så er nok volumnivået rimelig høyt likevel hvis det er uhildet rørvreng du er ute etter. I såfall bør du vurdere en attenuator i tillegg. Kanskje hadde en amp med mastervolum eller gain/drive kontroll vært å foretrekke siden det er hjemmebruk det snakkes om her...

Har en 20W Laney selv, og den spiller jaggu høyt nok hvis jeg presser clean kanalen til å vrenge hjemme i stua - artig ei lita stund, men foretrekker drive kanalen for husfredens skyld ;) (eller Mikke Mus Vox`en min... :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående lydstyrke så kan det fort bli mye om cranker den på fullt volume. Men her har også element størrelse og antallet mye og si kontra watt.

Selv har jeg 9w på et 10" element og det holder.. i massevis! så 4stykk 12" på 20w kan bli høyt ja! ^^,

Men kan jo være muligheter og bare bruke et element kontra 4 til hjemmebruk?

det vil redusere mye av volumet, noe som jeg tror vil bli mye mer behagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr dette at han neppe blir imponert av en radbrukket versjon av smoke on the water ved prøvespilling:)?

Men mer alvorlig - noen som har noen formening om prisen? Ser at hele pakken koster ca 1.600 pund i UK nytt så er ca 12.500 NOK ok for en slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært en ide å kanskje se på noe marshall jcm serie f.eks kanskje, da den du ser på egentlig må spilles høyt for å få frem vrengen uten attenuator.

Det finnes en del kloner av disse forsterkerene også. Bla. Ceriatone. Som kanskje blir billigere enn originalen, men er ikke marshall da. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.