Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Element-spørsmål


Anbefalte innlegg

Sitter her og har satt igang et byggeprosjekt, rettere sagt et cab-byggeprosjekt. Er møkkalei av å ha 412 i kjelleren, hvor bassen overtar alt. Har bestemt meg for to elementer, enten 212, 210, eller en av hver. Hva mener dere? Eminence eller Celestion?

Foreløpig har jeg sett på:

2x Celestion Greenbacks

1x Greenback 1x Vintage 30

212 Eminence ett eller annet

Kom gjerne med forslag til elementer, maks 850. (skal jo ha to...)

Eller er kanskje et heftig 112 veien å gå?

Openback closedback er jo også et evig spørsmål? Vet at det er tusen tråder om dette, og har lest alle, men de gir ikke svar på det jeg lurer på...

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv ei kasse med 2x12. Der har jeg plassert 2 stk. Celestion G12H. Har brukt den typen siden 1985, men måtte skifte de for litt over to år siden, siden de ble sprengt. De nye elementene mine er Celestion produsert i Kina, altså ikke de dyreste, og det tok meg et år å spille de inn skikkelig.

Men nå låter de helt utrolig bra. Jeg spiller pop, rock fra 60 til nå, men lite metal. Men det er null problen å få bra metall-lyd også.

Celestion har masse lytteprøver på sine sider, som jeg også har testet, og også der blir jeg overbevist av G12H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.